Tidigare i veckan betalade jag en halvsvettig Amexräkning via mobilbanken. Använde Internetbankens kamera med OCR-funktion.
Eftersom pengarna inte synts till på mitt saldo trots flera dagars väntan kollade jag min betalning. Det visade sig att TVÅ siffror tolkats fel så OCR-numret blev fel - men ändå rätt för att passera kontrollen. En snabb koll på nätet visar att mitt påhittade kortnummer är korrekt rent matematiskt, så kanske har jag spridit tillfällig glädje till någon annan Amex-kund.
Jag har talat med Amex och anmält ärendet och tror förstås att det löser sig men lite pulshöjning har man ju ändå...
Har någon av er liknande erfarenheter med Amex eller annat kortföretag? Var det krångligt att reda ut?
Eftersom pengarna inte synts till på mitt saldo trots flera dagars väntan kollade jag min betalning. Det visade sig att TVÅ siffror tolkats fel så OCR-numret blev fel - men ändå rätt för att passera kontrollen. En snabb koll på nätet visar att mitt påhittade kortnummer är korrekt rent matematiskt, så kanske har jag spridit tillfällig glädje till någon annan Amex-kund.
Jag har talat med Amex och anmält ärendet och tror förstås att det löser sig men lite pulshöjning har man ju ändå...
Har någon av er liknande erfarenheter med Amex eller annat kortföretag? Var det krångligt att reda ut?