Jönsson
Medlem
Jadu.. Det vet jag inte! Jag googlade mig sönder och samman häromdagen för att hitta ett svar på frågan! När jag googlade häromdagen så tyckte några att Kazakstan också tillhörde Europa och där har jag inte varit. Så nu har jag bokat in familjen dit i november. Tydligen är Astana världens näst kallaste huvudstad, jisses!
Armenien ligger definitivt inte i Europa. Uppfattar det som relativt valnligt att personer från länder i de västra delarna av Asien som har politiska eller kulturella band till Europa förnekar att de är asiater. Som om att det vore något negativt att vara asiat. Märkligt. Turkar och armenier tex. Nu ligger visserligen delarna väster(?) om Bosporen i Europa men den överväldigande delen av de från Turkiet är ändå asiater. Lita därför i dessa fall inte allltid på information från tex Wikipedia och diverse diskussionsforum i det specifika ämnet. Där har många gånger en personlig syn på saken smugit sig in.
Det var för övrigt en aning humoristiskt en gång när en kursare på universitetet, med iransk, bakgrund, drog någon vits om storleken på det manliga könsorganet bland asiater. Han slutade skratta när vi menade att han borde veta eftersom Iran ligger i Asien och att han själv var asiat.