Senaste nytt

Beläggning i SAS plus

På "soldestinationerna" är det ofta rätt glest i plus.

Vet inte vilka destinationer du avser. Har också rest till Malaga ett par gånger och det har varit knökfullt i Plus.

Funderar på en resa till Las Palmas och vill åtminstone ha mittstolen ledig, har då fått tipset på att köpa loss denna stol. Om det nu skulle vara glest med pax på denna rutt verkar ju detta onödigt. En annan fråga är om det är samma magra servering med mat på en femtimmars flygning som på övriga Europalinjer. Är väldigt skeptisk till att använda SAS på en så pass lång flygning. Hellre ett byte och bekvämare resa med exv Swiss.

En annan fråga är om det är samma magra servering med mat på en femtimmars flygning som på övriga Europalinjer. Är väldigt skeptisk till att använda SAS på en så pass lång flygning. Hellre ett byte och bekvämare resa med exv Swiss.
Jag fick sån här maten i SAS Plus när jag flög Las Palmas->Stockholm för snart 1,5 år sedan.

sas-plus-lpa-arn-02-jpg.46082

Inlägg från: Bra business klass till Las Palmas | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Vid utresa från Stockholm får man samma SAS Plus låda som andra europeiska linjer.
På hemvägen får man också en papperslåda fast lokalt som @fcx säger.
Det såg ut så här:
Visa bifogad bild 46081
Visa bifogad bild 46082

Sträckan mellan Zürich-Las Palmas flygs av Edelweiss.
Deras Las Palmas flight avgår från Zürich antingen kl. 06:55 eller 09:50 så behöver man att övernatta i Zürich.
På hemresan har de dock bra anslutningstid mot Stockholmsflighten.

SAS har bytt cateringform till SAS Plus Cubes så kanske det ser annorlunda ut idag.

Nyhet: SAS Plus Cubes - ny servering i SAS Plus | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

• Gilla
Reactions: Alf
Min erfarenhet från en bunt turer till Malaga är den exakta motsatsen, alltid knökfullt!

En olycklig formulering. Jag menade att det inte brukar vara så många passagerare i plus. 10-20 pers, men visst förekommer undantag (min ovetenskapliga observation är att solavgångarna till/från Oslo har fler pluspassagerare än ARN/CPH).

Toppen