Senaste nytt

Söker tips på storstad i Kanada för en långhelg

OT: som moderator har jag ändrat rubriken. Tänk på att rubriksätta så alla kan hjälpas åt att besvara frågor. "Kanada" säger tyvärr inte så mycket, så jag petade lite i denna för framtiden då frågan i sig själv är det nog många som är intresserade av :)

Back on topic:
Härliga Kanada, fylld med trevliga människor. Besöker Toronto varje månad, nu senast i onsdags. En trevlig stad. Har inte New Yorks utbud, men vilken stad har det? ;)

Montreal: tyvärr enbart en natt och i riktigt skitväder. Vill åka tillbaka när möjligheten finns.

Vancouver: högt på min lista men långt för en långhelg från Sverige kanske + att det är 9t tidsskillnad gör det kanske mindre attraktivt?

Om vi vänder på frågan, vad vill upplevas och ses?

Vi gillade Toronto när vi besökte staden i somras så min röst faller där också. Kan dock inte uttala mig om några andra städer i Kanada direkt. Har visserligen besökt Niagara Falls på den kanadensiska sidan, men där skulle jag under inga omständigheter tillbringa en långhelg. En dag/natt räckte gott för oss. :)

Vancouver vinner över Toronto men förstår att för en långhelg är det bättre med Toronto som iofs är trevlig men inte lika bra som YVR

Jag skulle säga Montreal även om Toronto också är en trevlig stad. Ingen av dom kan kanske jämföras med NY men vill man ha en stad som NY är det väl bättre att åka just dit.

Och deras talade franska är väl en ganska svårförstådd version av franska? Kallas Qubecoise om jag inte missminner mig. Men jag skulle tro att många kan växla till "fransk franska" om så behövs. Däremot inte till engelska i samma omfattning...

Toppen