Fin rapport! Jeg og familien er netop kommet hjem fra 3 ugers ferie i USA hvor vi fløj København - London Heathrow - Los Angeles t/r med British Airways i business class (Club Europe + Club World). Jeg er enig i din oplevelse af fly, mad og service som gennemgående er god/stabil uden at blive ekstraordinær god (eller tilsvarende dårlig). På flyvningen ud var der dog ingen portvin eller mintthe at få, på trods af at begge dele er annonceret i menukortet. Desuden var stort set alt rippet omkring 1 time før ankomst til Los Angeles - jeg bad om et glas vand og der var endda problemer med at finde et rent glas til det. Maden var generelt god og bredt udvalg til enhver smag for både store og små (barn, 5 år).
Seatingen i A380 med "omvendte" sæder er lidt speciel. Det fungerer dog meget fint når man som vi var 3 rejsende at sidde i midten på upper deck med barnet i midten. Det er virkelig dårligt syntes jeg, at der ved en del af sæderne faktisk ingen fralægningsplads findes, jeg sad ved gangen i højre side i midten og der var intet sted at lægge mobil mv når bordet er foldet væk. Hvis bordet er foldet ud er der ikke plads til benene hvis man ligger ned. Specielt hvis man rejser alene skal man helst sikre sig en vinduesplads på upper deck hvor der er markant bedre plads omkring sædet.
Det er også bemærkelsesværdigt at man har valgt en løsning hvor videoskærmen skal foldes væk ved start/landing. Man sidder dog fint og jeg syntes liggekomforten er god. Gangpladserne er dog meget åbne ud mod gangen. Toiletterne forrest på upper deck er gigantisk store i forhold til normalt med enormt meget plads, det er super fint når der skal skiftes til pyjamas.
Jeg læste at BA er ved at fornye business kabinen, og jeg syntes det er tiltrængt hvis man sammenligner med hvad de konkurrenter jeg har prøvet kan tilbyde. Samlet set er produktet dog fint og prismæssigt var det absolut konkurrencedygtigt da vi købte billetter (42.000 DKK retur for 2 voksne og 1 barn, det var ikke nogen specielt kampagnepris - men vi købte meget tidligt). Ganske stor baggage allowance (2 x 32 kg per person checked in + 2 stk hand luggage).
Ville jeg vælge igen? Ja - hvis prisen er god. Ellers ville jeg vælge nogen andre med en mere tidssvarende kabine hvis prisen var sammenlignelig.