Senaste nytt

Bästa 40-års sol & badresan i Business med 2-4-1 i nov?

Bästa Businessclass vänner,

Vi gjorde vår första 2-4-1 resa förra året i Business Class till New York och efter det såg jag ljuset. Alla poäng gick på den resan och i skrivande stund finns det 90,000 poäng som skall konsumeras med SAS/Star Alliance - nu snart.. resan går i nov 2017, vill boka inom kort.

Jag behöver hjälp med förslag på resa då min sambo fyller jämt, kriterierna är sol & bad, lata dagar, två vuxna, poängresa i C och det lilla jag har scoutat kan man tex åka till Seychellerna eller Mauritsius för 90,000p med Star Alliance 2-4-1 (plus skatterna).

Vilket resmål skall man välja och varför?

• Varifrån vill du börja din resa?
  • Arlanda

• Var är din destination? Mauritsius/Seychellerna eller enligt förslag.

• När vill/behöver du resa ut? Nov, vill vara framme, utvilad och där den 15 nov.

• När vill/behöver du komma hem? Nov

• Hur länge vill du vara borta? 10 dagar

• Hur många personer som skall resa? 2

• I vilken kabinklass? Business

• Med vilka flygbolag vill du flyga med? Sas/Star Alliance

• Vad är din budget? 90-100,000p med 2-4-1

• Vad är det viktigaste för dig? Bekväm resa, bra/kul flyg med få stopp.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Möjligen IStanbul en dag på dit eller hemresan.
Hälsningar

Blomsternisse

Tjenare!
Dåligt med resor till MRU eller Seychellerna jämfört med andra populära badställen.
Visst det går att få ihop, men med tanke på South Africans finansiella situation så blir det lite knepigare.
Du är ju inte heller ute i så god tid, så kan bli svårt att hitta riktigt bra saker med så kort varsel.
Skulle i ditt fall satsat på Dubai.
Förslag nedan med utfärd 15e nov:
upload_2017-8-8_12-6-11.png

Här med en dag i Istanbul på hemvägen också...
upload_2017-8-8_12-10-41.png

Destination överlåter jag åt andra att rekommendera.
Dock, skaffar du elavtal med Fortum, så får du 10 000 extrapoäng med en gång.
Fortum | EuroBonuspoäng på din el!
Ett alternativ är att skaffa SAS Mastercard Premium som också ger 10 000 extrapoäng.
https://saseurobonusmastercard.se/korten/mastercard-premium/

Min tanke är nämligen att har du 100 000 eurobonuspoäng, då ökar antalet möjliga destinationer, exempelvis kommer alla SAS long haul destinationer plötsligt in som alternativ. Dock skall det sägas med en gång att det är svårt att få till SAS Businessawards med så kort varsel som du har nu.

Tack för svar, har el som ingår i boendet så blir tufft teckna elavtal även om tipset var bra. Har hakat på någon sån kampanj tidigare.

Har redan SAS MC Premium så den går inte heller. Det KAN gå att få ihop 100,000p med lite flyt, tror det faktiska saldot skulle kunna vara ca 96,000p vid månadens slut så vi kan ta höjd även för 100k-någonstans.

Dubai har jag gjort, lite sugen på något annat/nytt.

Fattas du så lite, hade jag antingen köpt någonting som du ändå skall ha för totalt ca 13 000 kr och använt Mastercard Premium för att få in 4000 extrapoäng.

Exempel på spendering med ditt Mastercard Premium är att du låter dig bjudas in till Billhop.se och betalar räkningar på 5000 kr utan avgift och går sedan till Betalo.com och betalar ytterligare räkningar på 8000 kr, med Betalos sommarkampanj som innebär 1% avgift kostar det endast 80 kr i avgift och du får in 4000 poäng till strax efter månadsskiftet. Då har du 100 000 poäng!

Förstår du är sugen på något nytt, men det är inte så mycket att välja på när du är så sent ute och har så lite poäng :)
Kanske kan ta en taxi ner till Abu Dhabi eller liknande och bo där ett par dagar...

Alternativt får du nog sätta dig med United eller Aeroplan och hitta några knepiga lösningar med mycket byten.
Hittar inte speciellt mycket under dina datum alls till de destinationerna, men lycka till med sökandet!

Det finns till Zanzibar tex eller hem från Seychellerna.... men inte mkt att pussla ihop med då jag tappat bort mitt login till aeroplan och inte kan se Ethiopian flighter då :p

Tack för svar, har el som ingår i boendet så blir tufft teckna elavtal även om tipset var bra. Har hakat på någon sån kampanj tidigare.

Har redan SAS MC Premium så den går inte heller. Det KAN gå att få ihop 100,000p med lite flyt, tror det faktiska saldot skulle kunna vara ca 96,000p vid månadens slut så vi kan ta höjd även för 100k-någonstans.

Dubai har jag gjort, lite sugen på något annat/nytt.

Attachments

• upload_2017-8-8_12-52-7.png
    upload_2017-8-8_12-52-7.png
    54 KB · Visningar: 282
  • Gilla
Reactions: Gus
Dumt och slösa om man endå inte hittar några biljetter med SAS.
Lär vara i princip omöjligt med så kort varsel :)
Hade det varit 110k poäng hade destination varit enklare.

Fattas du så lite, hade jag antingen köpt någonting som du ändå skall ha för totalt ca 13 000 kr och använt Mastercard Premium för att få in 4000 extrapoäng.

Exempel på spendering med ditt Mastercard Premium är att du låter dig bjudas in till Billhop.se och betalar räkningar på 5000 kr utan avgift och går sedan till Betalo.com och betalar ytterligare räkningar på 8000 kr, med Betalos sommarkampanj som innebär 1% avgift kostar det endast 80 kr i avgift och du får in 4000 poäng till strax efter månadsskiftet. Då har du 100 000 poäng!

Ok, ponera att jag har 100,000p för long haul, vart tänker vi på för destinationer då?

Vidare så finns det väl en fördel att åka med SAS och slippa skatter & avgifter gissar jag. För det skulle kosta ca 6000kr till Sey/Mau vill jag minnas plus någon växlingsavg för poäng mellan EB--> Turkish tex.

Jag ringde o pratade med Tallin för ca 1 mån sedan och då fanns det platser.

Tjenare!
Dåligt med resor till MRU eller Seychellerna jämfört med andra populära badställen.
Visst det går att få ihop, men med tanke på South Africans finansiella situation så blir det lite knepigare.
Du är ju inte heller ute i så god tid, så kan bli svårt att hitta riktigt bra saker med så kort varsel.
Skulle i ditt fall satsat på Dubai.
Förslag nedan med utfärd 15e nov:
Visa bifogad bild 66291
Här med en dag i Istanbul på hemvägen också...
Visa bifogad bild 66292
Nu kanske jag minns fel, men är det inte så att Ethiopian har gott om resor dit, men de syns inte vid sökning med United? Osäker dock

Toppen