agehall skrev:Varför skulle du lägga ner? Är väl ingen ovanlighet att flygbolag försöker smita undan... Bara att dra fallet vidare till ARN eller Tinget.Klicka för att utvidga...
Nä, jag tänkte mest på om de faktiskt har rätt i detta fall..
agehall skrev:Varför skulle du lägga ner? Är väl ingen ovanlighet att flygbolag försöker smita undan... Bara att dra fallet vidare till ARN eller Tinget.Klicka för att utvidga...
De har rätt i vissa saker, men jag är väldigt tveksam till att en hård landning är extraordinär.HenrikAI skrev:Nä, jag tänkte mest på om de faktiskt har rätt i detta fall..Klicka för att utvidga...
Det låter väldigt ordinärt.agehall skrev:De har rätt i vissa saker, men jag är väldigt tveksam till att en hård landning är extraordinär.Klicka för att utvidga...
Men än viktigare är ju att den hårda landningen inte är orsaken till förseningen utan att det är inspektionen och att man tvingades flyga in inspektörer. Då kan man undra om flygbolaget gjort allt som står i deras makt.agehall skrev:De har rätt i vissa saker, men jag är väldigt tveksam till att en hård landning är extraordinär.Klicka för att utvidga...
Oavsett om det är den hårda landningen eller bristen på inspektörer så är det ju inte direkt extraordinärt.Agö skrev:Men än viktigare är ju att den hårda landningen inte är orsaken till förseningen utan att det är inspektionen och att man tvingades flyga in inspektörer. Då kan man undra om flygbolaget gjort allt som står i deras makt.Klicka för att utvidga...
Precis. Det är ju lite Ängelholmsfallet revisited. Dåligt väder > ingen personal i tjänst > inställd flight. Men onekligen ett case som flygbolaget kommer vägra.agehall skrev:Oavsett om det är den hårda landningen eller bristen på inspektörer så är det ju inte direkt extraordinärt.Klicka för att utvidga...
Nej, inte enligt förordningen. Däremot kan man, om man t.ex. tycker att Apollo har tillhandahållit en "felaktig tjänst", begära prisavdrag.011430121 skrev:Finns det något i EU261/2004 att hämta här?Klicka för att utvidga...
Tack @Agö för ett snabbt svar!Agö skrev:Nej, inte enligt förordningen. Däremot kan man, om man t.ex. tycker att Apollo har tillhandahållit en "felaktig tjänst", begära prisavdrag.Jfr. principerna i Dreamlinercaset.http://www.arn.se/globalassets/extern/pdfer/041---arendereferat---2014-07170.pdf.pdfKlicka för att utvidga...
lilly k skrev:Hejsan, detta svar fick mina föräldrar av Norwegian nyss. Det som hände var att piloten blev sjuk, när de kom till flygplatsen var redan flyget försenat. Flygningen var från Barcelona. Har inte Norwegian en bas där eller hur tar man reda på det? Tror ni jag har ett case? De har ju inte på något sätt i svaret nedan förklarat de extraordinära omständigheterna. Tacksam för all input som jag kan få!Klicka för att utvidga...
Vill minnas att Sve/Nor/Dan har nån slags överenskommelse att man kan välja valfritt skandinaviskt språk. Det gäller iofs kanske bara myndigheter vid närmare eftertanke...mry skrev:En sak jag har funderat på reglerna om passagerarens rättigheter, framgår det någonstans på vilket språk man måste använda när man kommunicerar med ett flygbolag och på vilket språk måste flygbolaget svara?Tänker lite på att SAS t.ex. kan svara på Danska eller Norska ibland och det kan vara svårt att förstå vissa ord som används då.Klicka för att utvidga...
EUR 25 per måltid eller totalt? Om vi snackar om 16 timmar och du satt fast på en flygplats låter det i klart i underkant om det skulle vara totalt.henke12 skrev:Någon som har erfarenhet av liknande?Klicka för att utvidga...
Totalt för en måltid.Agö skrev:EUR 25 per måltid eller totalt? Om vi snackar om 16 timmar och du satt fast på en flygplats låter det i klart i underkant om det skulle vara totalt.Klicka för att utvidga...