Senaste nytt

Flest antal språk vid utrop ombord?

Dr. Miles

Expert
När jag flög med Royal Jordanian (RJ) mellan Hong Kong och Bangkok så hade de utrop på fyra olika språk.
  • arabiska
  • engelska
  • mandarin (kinesiska)
  • thailändska.

Vilket gjorde att jag (och säkert andra också) blev störd när jag tittade på en film på inbyggda skärmen.

Jag undrar om det finns något flygbolag eller någon flight som har utrop i fem olika språk eller mer.
Vad har ni för erfarenhet?

Tycker det är irriterande när man gör utropen på bara två språk.. tre språk tröttnar jag ofta helt och slutar använda skärmen och plockar up datorn eller mobilen istället.

Tacka QC35 för att stänga ute oljudet!

Finnair brukar ibland köra svenska +finska+engelska+lokalt språk om jag inte minns fel.

Jag har också åkt RJ på den sträckan.

Är väl standard med mandarin+kantonesiska +japanska+engelska mellan HKG och Japan med alla bolag jag flugit. (CX/NH/JL)
Kommer inte sådär omedelbart på någon som kör med fem språk. Hur är det med Air India på t.ex. HKG-ICN? Engelska och Koreanska används men frågan är hur många indiska språk...

Åkte Swiss mellan Zürich och Dubai har jag för mig. Då kommer jag ihåg att det var en hel del olika språk. Var några år sedan, men har för mig att det var Engelska, franska, tyska, italienska och rätoromanska.

Åkte Swiss mellan Zürich och Dubai har jag för mig. Då kommer jag ihåg att det var en hel del olika språk. Var några år sedan, men har för mig att det var Engelska, franska, tyska, italienska och rätoromanska.
Jag har aldrig hört utrop på rätoromanska på Swissair/SWISS flighter.
Italienska på flighten till Milano har jag hört men då använde de inte franska iatället (tyska var med, antagligen för att det var från Zürich)

Jag har aldrig hört utrop på rätoromanska på Swissair/SWISS flighter.
Italienska på flighten till Milano har jag hört men då använde de inte franska iatället (tyska var med, antagligen för att det var från Zürich)
Jag kan mycket väl komma ihåg fel. Kommer ihåg att det var så många språk så att jag reagerade.
Försökte leta i mobilen ifall jag hade något filmklipp därifrån, hade tyvärr ej det. Bara en bild på maten :/

IMG_20141017_155338.jpg
Hur är det med Luxair, kör de med Luxemburgiska?

Toppen