Senaste nytt

Favorit plan

Måste väl säga som flera andra att 747. Tycker de ser mäktiga ut när jag åker i ekonomi gillar jag sitta så långt bak det bara går och gå ner längst gången gör mig fortfarande barnsligt glad. :) Sen när de drar igång och gasar längst startbanan för att lyfta... blir man ju glad i hela kroppen... nästan iaf. ;)

MD80 Short haul, breda fina säten och som tidigare sagts sitter man långt fram så är det tyst och det är tryck i maskineriet vid take off.
A330/340 på long haul pga 2-4-2 seatingen.

MD80 på shorthaul och A380 på longhaul. Tycker faktiskt att det är skillnad med lägre ljudnivå och bättre luftfuktighet på A380.

När det gäller Boeing så är så klart 777-300 en favorit som nästan är i klass med A380. 747 känns lite "old-school". Minns att jag och några arbetskamrater slog vad om hur lång tid det skulle ta från gaspådrag till att hjulen lättade i en 747 vid start en gång - jag gissade på 45 sekunder och var ganska nära...

747: mäktig, graciös och ett banbrytande plan. Upper deck samt att åka i nosen framför cockpit. Tyst och privat.

Concorde: kommentar överflödig.

Beror på... När det gäller seating så gillar jag A330/340.
Sen gillar jag 777-300, den är snygg helt enkelt :)

Ptja, om jag får välja helt själv:
A380 Private Jet
På en lite mer human nivå så duger upper deck på en vanlig A380 på long-haul, och någon av de första raderna i en MD80 på short-haul.

MD80 långt fram var det ja!

På long haul är det lite svårare. 747 är hur bra som helst i nosen, men inte längre bak. 777 är trevlig i de flesta avseenden, medan 2-raden på 330/340 är utmärkt.

Toppen