Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
b76f94648379374bce6688b30ad48f4e.jpg

Godmorgon från SAS Lounge Landvetter. Idag bär det av till Hufvudstaden.

Igår var det drajja och skumpa i Qatar. Idag ser det ut så här...
Morgonfika i Aspire-loungen nr 26 innan SK 556 Amsterdam-Stockholm. Idag är det hem till jobbet och höstvädret i Kiruna.
80386f5eaa27f88dc6cad32401a08f74.jpg

Då avrundar vi veckans resa med ett besök i T4-loungen på Arlanda! Nu är man nere på jorden igen efter resandet med Qatar...
SK 1044 till Kiruna är försenad med 25 minuter nu. Ska ju i princip direkt till jobbet, så hoppas det inte blir mer än så.

Vi parkerade CRJ:n på inrikes från Amsterdam, så det blev buss till utrikes och sedan gå tillbaka. Jippi...
34a6d371d9134d7c2da92cabdf7fd0fa.jpg

Hej från Aspire Lounge på Helsingfors flygplats.

Första besöket i denna lounge och den är väldigt behaglig och fint inredd för att vara en tredjepartslounge.

God (kall) mat också. Enda smolket i bägaren är att det är ganska mycket folk och den finländska grannen som ljudligt fejstajmar med sin thailändska flickvän som han träffar om ett halvt dygn. Så klart på sådan där härligt engelska med finländsk brytning... :)

Hälsningar från Senator-loungen vid A-gaterna på ZRH. Tar en traditionsenlig Aperol Spritz i den bemannade baren som tyvärr även är för rökare. Passar på att påtala detta i utvärderingen varje gång, känns oerhört förlegat enligt mig.

Hälsning från GOT, dock ej i loungen denna gången då vi åker SAS Charter, en skum grej dock var att vid incheckningen så frågade tjejen vid disken om jag ville lägga in mitt EBG på bokningen "så att jag skulle tjäna in poängen" jag tänkte att det är väl inget att förlora så jag langade fram kortet och hon registrerade och sen fick vi våra boardingkort och jag tänkte att det var värt att testa om vi fick gå i fasttrack då det var en hemskt lång kö, och det funkade, dock blev det tvärnej i loungen....så nu sitter vi på o'learys.

Jag lär väl knappast tjäna några poäng eller ?

Hälsning från GOT, dock ej i loungen denna gången då vi åker SAS Charter, en skum grej dock var att vid incheckningen så frågade tjejen vid disken om jag ville lägga in mitt EBG på bokningen "så att jag skulle tjäna in poängen" jag tänkte att det är väl inget att förlora så jag langade fram kortet och hon registrerade och sen fick vi våra boardingkort och jag tänkte att det var värt att testa om vi fick gå i fasttrack då det var en hemskt lång kö, och det funkade, dock blev det tvärnej i loungen....så nu sitter vi på o'learys.

Jag lär väl knappast tjäna några poäng eller ?
Nä, men väldigt värdefullt för FT ändå

Ett kort stopp i Moskva och DME, vet inte vad loungen heter, kom inte in i Lufthansa loungen, värdinnan sa att de inte hade något avtal med SQ. Bording om 50 minuter till SIN
Finns dusch i denna lounge om man kommer från SIN och har ARN som slutdestination
Jag hoppas Svenskorna slår de Ryska damerna i kväll, får se om detta inläggs läses av någon rysk censur.
Den sedvanliga drycken inmundigas,
IMG_1176.JPG

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen