Håller tummarna då, tack för snabbt svar!Tex såhär ser det ut för first tillgång nu i början av augusti för 2 pers.
Visa bifogad bild 65772
Så som sagt, det är ganska stor chans att du får till First i början av september.
Måste väl vara fler än 3 avgångar per dag? De servar ju både JFK och EWR från FRA eller MUC.LH har 3 avgångar per dag till New York, så det är väl ändå en ganska stor chans att du kan ta en First på den sträckan. Söker du på New York All airports hos United? Kan vara så att alla award för business / Ekonomi är tagna därav visar den inte dom flygen just nu hos United.
Stämmer säkert, tänkte nog bara från FRA. Dålig koll på MUC avgångarna.Måste väl vara fler än 3 avgångar per dag? De servar ju både JFK och EWR från FRA eller MUC.
Är ändå mest intresserade av FRAStämmer säkert, tänkte nog bara från FRA. Dålig koll på MUC avgångarna.
Hej, har du redan nu SAS i C? Jag skulle behålla min utresa isf och boka om SAS C -> LH First.Har en outbound ARN-ORD den 13 sep med SAS. Vill nog ta steget och prova First First, och då ligger LH från FRA till ORD bra till. De flyger med 747-8i enligt United sökmotor. Jag är medveten om 14-dagars gränsen för bokningar i First, men funderar på att redan nu boka i business för att i slutet av augusti försöka ändra till first. Innebär såklart 2x250 kr extra i avgifter, men det kan det vara värt tycker jag. Får då (från CPH vid lunchtid) nästan 4 timmar i FRA.
Min fråga är egentligen vilka platser i C vi ska boka och ha som plan A om det inte dyker upp 2 first-platser? 747-8i har ju business både nere och uppe. Vad säger expertisen?
Fråga 2 är om det är värt besväret med ombokning överhuvudtaget. Har flugit LH business 2 gånger förra året, dock i A380, och det var inget speciellt tycker jag. Är 747-8i bättre/sämre/likvärdig i era ögon? Bortser från dagsformen hos personalen ombord...
Bonusfråga: Någon som på rak arm kan säga hur många extrapoäng First kostar? Vi har redan business hem från ORD med SAS, och anslutning från Jackson till ORD, så det är också redan en *A biljett.
Hej, har du redan nu SAS i C? Jag skulle behålla min utresa isf och boka om SAS C -> LH First.
Vad jag har läst här på forumet från folk så ska det vara samma, toaletten ska vara större på A380. Sen uppskattar några att åka 747 då man sitter i nosen
Återigen vad jag läst mig till på forumet så spöar SAS LH på C delen. First är en helt annan sak... Därför ska du behålla din SAS om det är i C och bara boka om till LH om du får First.
Jag förstår. Ja då kanske det är värde i att byta till LH C. Tror dock det kommer finnas plats i First med LH. Dåligt koll, men kanske att dom i september har 2 avgångar per dag från FRA till ORD.Fanns tyvärr inga C på utresan från ARN, utan jag bokade den berömda rad 30 för oss. Dock C hem ORD-ARN-AGH så vi kan sova gott.
Varför det? Tidigare så förstår jag det så vissa flygplanstyper enbart var stationerade i FRA men nu ska ju MUC få både A380 och B748i.Är ändå mest intresserade av FRA![]()