Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Tex såhär ser det ut för first tillgång nu i början av augusti för 2 pers.

lh ny.PNG
Så som sagt, det är ganska stor chans att du får till First i början av september.
 
LH har 3 avgångar per dag till New York, så det är väl ändå en ganska stor chans att du kan ta en First på den sträckan. Söker du på New York All airports hos United? Kan vara så att alla award för business / Ekonomi är tagna därav visar den inte dom flygen just nu hos United.
Måste väl vara fler än 3 avgångar per dag? De servar ju både JFK och EWR från FRA eller MUC.
 
Har en outbound ARN-ORD den 13 sep med SAS. Vill nog ta steget och prova First First, och då ligger LH från FRA till ORD bra till. De flyger med 747-8i enligt United sökmotor. Jag är medveten om 14-dagars gränsen för bokningar i First, men funderar på att redan nu boka i business för att i slutet av augusti försöka ändra till first. Innebär såklart 2x250 kr extra i avgifter, men det kan det vara värt tycker jag. Får då (från CPH vid lunchtid) nästan 4 timmar i FRA.

Min fråga är egentligen vilka platser i C vi ska boka och ha som plan A om det inte dyker upp 2 first-platser? 747-8i har ju business både nere och uppe. Vad säger expertisen?
Fråga 2 är om det är värt besväret med ombokning överhuvudtaget. Har flugit LH business 2 gånger förra året, dock i A380, och det var inget speciellt tycker jag. Är 747-8i bättre/sämre/likvärdig i era ögon? Bortser från dagsformen hos personalen ombord...

Bonusfråga: Någon som på rak arm kan säga hur många extrapoäng First kostar? Vi har redan business hem från ORD med SAS, och anslutning från Jackson till ORD, så det är också redan en *A biljett.
 
Last edited:
Har en outbound ARN-ORD den 13 sep med SAS. Vill nog ta steget och prova First First, och då ligger LH från FRA till ORD bra till. De flyger med 747-8i enligt United sökmotor. Jag är medveten om 14-dagars gränsen för bokningar i First, men funderar på att redan nu boka i business för att i slutet av augusti försöka ändra till first. Innebär såklart 2x250 kr extra i avgifter, men det kan det vara värt tycker jag. Får då (från CPH vid lunchtid) nästan 4 timmar i FRA.

Min fråga är egentligen vilka platser i C vi ska boka och ha som plan A om det inte dyker upp 2 first-platser? 747-8i har ju business både nere och uppe. Vad säger expertisen?
Fråga 2 är om det är värt besväret med ombokning överhuvudtaget. Har flugit LH business 2 gånger förra året, dock i A380, och det var inget speciellt tycker jag. Är 747-8i bättre/sämre/likvärdig i era ögon? Bortser från dagsformen hos personalen ombord...

Bonusfråga: Någon som på rak arm kan säga hur många extrapoäng First kostar? Vi har redan business hem från ORD med SAS, och anslutning från Jackson till ORD, så det är också redan en *A biljett.
Hej, har du redan nu SAS i C? Jag skulle behålla min utresa isf och boka om SAS C -> LH First.
Vad jag har läst här på forumet från folk så ska det vara samma, toaletten ska vara större på A380. Sen uppskattar några att åka 747 då man sitter i nosen :)

Återigen vad jag läst mig till på forumet så spöar SAS LH på C delen. First är en helt annan sak... Därför ska du behålla din SAS om det är i C och bara boka om till LH om du får First.
 
Hej, har du redan nu SAS i C? Jag skulle behålla min utresa isf och boka om SAS C -> LH First.
Vad jag har läst här på forumet från folk så ska det vara samma, toaletten ska vara större på A380. Sen uppskattar några att åka 747 då man sitter i nosen :)

Återigen vad jag läst mig till på forumet så spöar SAS LH på C delen. First är en helt annan sak... Därför ska du behålla din SAS om det är i C och bara boka om till LH om du får First.

Fanns tyvärr inga C på utresan från ARN, utan jag bokade den berömda rad 30 för oss. Dock C hem ORD-ARN-AGH så vi kan sova gott.
 
Fanns tyvärr inga C på utresan från ARN, utan jag bokade den berömda rad 30 för oss. Dock C hem ORD-ARN-AGH så vi kan sova gott.
Jag förstår. Ja då kanske det är värde i att byta till LH C. Tror dock det kommer finnas plats i First med LH. Dåligt koll, men kanske att dom i september har 2 avgångar per dag från FRA till ORD.

Ett tips är ju, som du säkert redan gör, kolla united en gång per dag så ser man hur ofta/fort tillgången finns.Tror inte det är några större problem att få till F på den resan :)
 
Toppen