Senaste nytt

Bekräftat: SAS har köpt LN-RKP (ex-LAN)

Just 939/940 och 963/964 är väl de enda långlinjer den aldrig har synts på - åtminstone vad jag minns.
Om den behövs några dagar på Stockholmslinjerna brukar den få tjänstgöra på den kortare linjen (903/904 resp. 945/946) medan den andra maskinen i slingan får ta den längre linjen - med vidhängande försening.

Eftersom det redan har konstaterats att den har satts in på SK945/946 så gör det automatiskt att den har gått som 963/964. Detta slingas ihop.
Jag kan bekräfta att den har varit i HKG.
 
Men hur var det med Plus-kabinen? Har den fått en riktig Plus-kabin eller är det fortfarande den gamla 2+4+2 kabinen?
 
Förr i tiden var LAN-kärran vinstlotten om man reste i Business eftersom dess stolar är fully flat och bättre än de gamla SAS-stolarna. IFE också bättre än SAS gamla. Så se det som en intressant tidsresa bakåt :)
 
Toppen