Senaste nytt

Vad händer med Uniteds First-lounger?

fcx

Medlem
United håller ju på med att fasa ut sin förstaklassprodukt vartefter flygplan med nya Polariskabinen kommer på plats. Men vad kommer att hända med Global First-loungerna? I dagsläget driver man ju fem förstaklasslounger i egen regi, som även utnyttjas av andra bolags förstaklass-resenärer.

Blir de inte allesammans Polaris-lounger förr eller senare?

"Eight additional lounges will open at Houston Intercontinental, Los Angeles International, New York/Newark, San Francisco, Washington Dulles, Hong Kong, London Heathrow and Tokyo Narita. Opening dates for these lounge locations will follow over the course of the next few years"
United Polaris Frequently Asked Questions | United Airlines

Fast även om Polarisloungerna ska vara väldigt bra så är de ju rent formellt bara businesslounger. Exempelvis i London så används ju loungen av förstaklasspassagerare på Thai, ANA, Asiana, Air China (och säkert någon mer). Kommer de bolagen att nöja sig med en polarislounge, eller finns det fortsatt behov av en förstaklasslounge?

Fast även om Polarisloungerna ska vara väldigt bra så är de ju rent formellt bara businesslounger. Exempelvis i London så används ju loungen av förstaklasspassagerare på Thai, ANA, Asiana, Air China (och säkert någon mer). Kommer de bolagen att nöja sig med en polarislounge, eller finns det fortsatt behov av en förstaklasslounge?
Jag tänker att United inte bryr sig så mycket om förstaklasspassagerare eftersom de i framtiden inte kommer erbjuda förstaklass och därför nöjer sig med "bara" businesslounger. Polaris-loungen förblir ju mer exklusiv än deras United Clubs. Sen om resterande *A bolag som erbjuder first nöjer sig lounge-mässigt är en annan fråga.

Hur menar du att Polarisloungerna har en förstaklassavdelning? Så som jag läst har tex United Polaris Lounge i Chicago ingen first-avdelning i sig.
Hm, jag ville minnas att just den i Chicago hade det, men jag måste ha blandat ihop det där. Kollade på lite gaml bilder nu och inser att jag måste ha blandat ihop det där med någon annan lounge. Sorry

Jag tror med betoning på tror, att när utrullning av Polaris loungerna samt Polaris hårdvaran ombord resterande flottan är klar är nuvarande United First Lounge borta. Det finns inget skäl att ha kvar dessa då. Skulle det komma något "ovanpå" är nog det mer riktat mot Global Services.

I oktober går sista flighten med B747-400 som är ett av två flygplan med Global First. Kvar finns ca 30-35 B777-200 med Global First som skall konfigureras om. När detta är gjort, tror jag vi säger "hej då" till United Global First Loungen.

Hm, jag ville minnas att just den i Chicago hade det, men jag måste ha blandat ihop det där. Kollade på lite gaml bilder nu och inser att jag måste ha blandat ihop det där med någon annan lounge. Sorry
Lätt hänt! Ett exempel som stämmer in på det du nämner, om jag förstår det rätt, är American Airlines nya Flagship lounges (som är bättre än AAs övriga lounger) en avdelning, Flagship Dining, som kräver förstaklassbiljett medan övriga loungen kräver first- eller businessbiljett eller status.

Toppen