Senaste nytt

Är det värt 23250 extrapoäng för guldkort?

Jag skulle ju kunna ta en snabb resa någonstans Intercont i SAS PLUS Saver och få ihop kanske 18000 poäng, och köpa poäng för resten, alternativt åka en busines saver + 1 plus saver för att få ihop 25000 poäng ca här i mars. visst startar jag på noll 1/4 förutom regeln kring sammanhängande år. Var lite sugen på Tokyo 5-6 dagar, men helst när allt blommar i vår, och det brukar ju vara att körsbärsträden slår ut i april, och inte i mars. hmm tacksam för era svar, så får klura på detta och sedan börja boka MR :)
En T/R till Tokyo ger 22500p i Business Saver med EBG. Utgår du från t.ex Arlanda ger det totalt 25k poäng. Klappat och klart ;)

Eller 2 resor i Sas plus saver till 2 IC destinationer, kostar mindre och ger något mer poäng :) , så himla ont om tid bara. så slutar nog med BC Saver om jag kvalar här under jan-mar.

Nu vet jag inte hur mycket du flyger med 5000 baspoäng är väldigt lite på ett år om du då ska flyga ihop resten "bara för att". Kommer du flyga betydligt mer nästa år i och med att du pratar om Diamond eller blir det bara resor för skojs skull?

Nu vet jag inte hur mycket du flyger med 5000 baspoäng är väldigt lite på ett år om du då ska flyga ihop resten "bara för att". Kommer du flyga betydligt mer nästa år i och med att du pratar om Diamond eller blir det bara resor för skojs skull?
Jag flyger väldigt mycket, >200 flighter per år, men utan statusintjäning , så dessa gör jag mest för att hålla i ett guldkort då jag tycker värdena jag får som EBG+ vida överstiger kostnaden för att nå dit. Och alltid skoj att upptäcka lite av världen i "leisure mode" :)

Jag flyger väldigt mycket, >200 flighter per år, men utan statusintjäning , så dessa gör jag mest för att hålla i ett guldkort då jag tycker värdena jag får som EBG+ vida överstiger kostnaden för att nå dit. Och alltid skoj att upptäcka lite av världen i "leisure mode" :)
Är du pilot eller crew staff? Hur kan det annars vara möjligt?
Företagspolicy som tvingar en till Ryanair?

Hej forumet!

Jag är Gold idag och har flugit mer än mitt mönster i år och är nu ca 15.000 poäng från Diamond. Jag har över 500k extrapoäng (kör hårt med AMEX) på kontot. Nu till frågan, är det värt att lägga 150k extrapoäng för att köpa 15k baspoäng och bli Diamond? Ska tillägga att jag oftast är kantboll för guld så en softlanding år 2 är ju najs.

Hej forumet!

Jag är Gold idag och har flugit mer än mitt mönster i år och är nu ca 15.000 poäng från Diamond. Jag har över 500k extrapoäng (kör hårt med AMEX) på kontot. Nu till frågan, är det värt att lägga 150k extrapoäng för att köpa 15k baspoäng och bli Diamond? Ska tillägga att jag oftast är kantboll för guld så en softlanding år 2 är ju najs.
Jag tycker inte du skall lägga 150k pts för att nå diamond. Så stor skilnad är det inte mellan guld och diamant. För de poängen kan du flyga 1 klass till nordamerika. (För två pers om du har en 2-4-1).

Hur lång tid har du på dig att få in 15k pts? Skaffa ett MC premium. Det ger 1000 i månaden och ge dig av på en helgresa till hong kong i plus så är du hemma. :)

Hej forumet!

150k poäng känns som rätt så mycket att bränna för att få dessa baspoäng (det är ju trots allt en resa för två i F till Nordamerika med en Amex-voucher). När går din period ut, och har du tid och möjlighet att resa innan dess? Om du vill bränna extrapoäng för att komma upp till Diamond, så skulle du kunna boka en "points+cash"-biljett. T.ex. så kan du boka till Miami t/r i Plus Saver för 130900 poäng + 865 SEK och det ger 16875 baspoäng. Dessa poäng är dessutom poäng som du kan använda, så den reella poängkostnaden blir bara 114025 poäng, och då har du dessutom fått en resa till Miami.
Du kan även göra samma resa i Go Flex för 115500 poäng (99250 poäng efter att du "fått tillbaka" poängen för resan), men då kanske det kan vara värt de extra 15k poängen att få resa i Plus. Om du ändå hade tänkt spendera 150k poäng så kan du till och med unna dig att boka business åtminstone åt ena hållet.

Min period går ut sista augusti och jag kommer inte ha tid att göra en MR.
Jag har AMEX elite och får 2st 2-4-1 per år, använde 2 förra året, familjen till LA och har bokat en 2-4-1 för mig och fru till NY i början av 2018.

Toppen