Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Hej! Tänkte fråga er som har mycket mer erfarenhet än mig angående att boka LH First class. Jag har bokat ARN-ORD i SAS Business class 4-10 Oktober för poäng men efter ha läst här så inser jag att jag borde försöka få till en resa med LH First class. Hur gör jag smartast för så en first class ToR. Försöker jag först boka en first class till Chicago när de släpps och en ekonomi/business hem och sedan hoppas att det kommer släppas biljetter i O klass på vägen hem och ändra då eller ska jag vänta till 14 dagar innan hemresan och se om jag får biljetter i first class ToR?
Hej @Guiden , välkommen till Businessclass!

Du kan göra så att du först bokar om din utresa från ARN-ORD till tex ARN-FRA-ORD och får LH first på FRA-ORD, om det finns award tillgång. Detta kan du som du redan vet göra tidigast 14 dagar innan avresa då LH oftast släpper First Saver. När detta är gjort, är det bara vänta tills 14 dagar innan hemresan/ om hemresan dyker upp och således bokar du då om den. Du kan alltså behålla ORD-ARN med SAS i C om det inte skulle dyka upp något på retur flighten. Det kostar SEK150:- per person att ändra i bokningen. OBS att du INTE kan ändra namn i biljetten då det är en *Alliance, detta kan du bara göra på ren SAS flyg.

Du kan heller inte ändra en påbörjad resa.

Lycka till!

Kollade lite nu på United och det finns ganska mycket datum nu i Juli för First till/från ORD.
Så det verkar vara ganska lätt att få till First till ORD iaf nu mitt i sommaren!
Sökte dock bara 1 pers.

@MrDollar Tack för snabbt svar!

Kan jag kombinera ihop resorna så jag har dem på samma bokning ? Innebär det inte i så fall, om jag inte hittar ngn award i First på vägen hem att jag ändå får betala för First ToR i poäng? Eller tänker du att jag gör det som 2 separata bokningar?

Kan jag kombinera ihop resorna så jag har dem på samma bokning eller blir det 2 bokningar? Innebär det inte i så fall, om jag inte hittar ngn award i First på vägen hem att jag ändå får betala för First ToR i poäng? Eller tänker du att jag gör det som 2 separata bokningar?
Du får allt på samma bokning. Ja, dessvärre åker du på den högre klassens poängkostnad. Men som sagt, sökte lite nu på united och verkar finnas en hel del ledigt till just ORD. Hur många är ni som reser?

Det är bara jag så borde vara lite större chans :)
Håll lite koll på United´s sida så ser du hur ofta det släpps och finns plats. Är datumen något flexibla så tror jag inte du ska oroa dig, då kommer du säkert få njuta av first båda vägar. Inte 100% dock.

Kan jag kombinera ihop resorna så jag har dem på samma bokning ? Innebär det inte i så fall, om jag inte hittar ngn award i First på vägen hem att jag ändå får betala för First ToR i poäng? Eller tänker du att jag gör det som 2 separata bokningar?
Det går att få på samma bokning, men du betalar som sagt för dyraste klassen. Det brukar generellt sätt inte vara några problem med att åka first båda vägarna, du kan i värsta fall lägga på en anknytning till Boston, Washington eller New York så lär det finnas tillgänglighet.

Det går att få på samma bokning, men du betalar som sagt för dyraste klassen. Det brukar generellt sätt inte vara några problem med att åka first båda vägarna, du kan i värsta fall lägga på en anknytning till Boston, Washington eller New York så lär det finnas tillgänglighet.
Precis, bra tips av palmen
Kanske tom bättre om du flyger hem från New York så kan du ju testa LH A380 :) LH flyger med 747-8i fra/ord
[/USER]

Precis, bra tips av palmen
Kanske tom bättre om du flyger hem från New York så kan du ju testa LH A380 :) LH flyger med 747-8i fra/ord
[/USER]
Nu är inte A380 något jättespeciellt, personligen väljer jag hellre 747-8 då jag gillar att sitta i nosen. Men om man kan testa båda typerna på en resa är väl det bra så man kan jämföra

Ok, toppen, tack för tipsen. Hur bra brukar EBG supporten vara på att hitta de alternativen?

Ni nämner United och måste fråga, och ber om ursäkt om det är en dum fråga, varför kolla på United om jag vill flyga Lufthansa? Är det för att de kör code share och det är enklare att se tillgängligheten där?

Toppen