Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej,

Är EBS och skulle behöva få ihop minst 9000poäng till innan sista Sep.
Inte ute efter någon upplevelse utan hur får jag ihop poängen enklast och billigast.
Bor i Göteborg, dagar som jag kan resa är typ utresa på fredag för att landa igen senast på måndag.
Reser helest i Sep.
Kom gärna med förslag på hur jag gör för att lyckas :)

Tack på förhand för förlagen

/M

Hej,

Är EBS och skulle behöva få ihop minst 9000poäng till innan sista Sep.
Inte ute efter någon upplevelse utan hur får jag ihop poängen enklast och billigast.
Bor i Göteborg, dagar som jag kan resa är typ utresa på fredag för att landa igen senast på måndag.
Reser helest i Sep.
Kom gärna med förslag på hur jag gör för att lyckas :)

Tack på förhand för förlagen

/M
Låter som en no brainer med SAS longhaul till Hong Kong, Miami, LA eller San Francisco. Det ger 9500p minst från Göteborg och går att göra me att vara borta 1 dygn. På kampanj brukar det kosta 3-4000 kronor

AmEx Elite?
Vill du göra kortare turer så två turer ut i Europa via CPH/OSL/ARN i Plus Saver ger 2*(2*(750+1500))=9000 poäng. Tex AMS, BRU, HAM, PRG, ... Går att göra med vändande flyg. Brukar kosta från 3kkr per resa.

Åker ARN-HKG ToR med vändande flyg 2-3 september för EBD ytterligare ett år. Inte direkt en resa att se fram emot men, men...

Vad säger tull mm när man kommer dit och åker tillbaka med vändande flyg? Vad säger man till dom?
Inga problem med att hinna med vändande flyg? 2h från det du landar till det planet avgår enligt tidtabell

Ingenting. I alla fall i Hong Kong.
Om det är i USA, säger de kanske något.
Var väl någon här inne som åkte arn-ord-arn med vändande där tullen/immigration frågat, och personen i fråga svarade bara att det var en mileage run varpå dom bara skakade på huvudet och skrattade.
Hittar inte det inlägget nu, men någon här kanske ser och kan svara på det.

Vad säger tull mm när man kommer dit och åker tillbaka med vändande flyg? Vad säger man till dom?
Inga problem med att hinna med vändande flyg? 2h från det du landar till det planet avgår enligt tidtabell
Som sagt inga problem i Hong Kong. Det går väldigt fort att klara av det formella i Hong Kong, max 30 minuter skulle jag säga.
I USA där emot kan man ju få lite frågor om vad man pysslar med. Det är bara att säga att man gör resan enbart för att man behöver poäng för att behålla sin status och att man därför åker hem med samma plan man kom med. Om det nu är enda anledningen till att du åker så har du ju talat sanning. Du kan säkert få massa fler frågor för att "bevisa" att så är fallet men ibland verkar de inte vilja titta upp saker mera och då går det ju enkelt.

Eftersom det är en mileage run så gick jag på det billigaste alternativet och har bokat rad 30 men räknar med Plusgrade eller CU till PLUS eller C. I värsta fall ett uppgraderingsförsök på plats.... När det gäller att komma igenom tull etc. är det absolut inga problem i Hong Kong och jag lär få en timme i United loungen innan det bär av hem igen :) Åker till Hong Kong även helgen efter tillsammans med min son men då är det C som gäller med AMEX 2-4-1.

Toppen