Maja
Medlem
Tur att jag inte bokade någon biljett tidigare (Sökes Göteborg - New York 26/2-3/3 1 person | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor då det visade sig att de till 2018 har valt att flytta konferensen (Social Media Week) till 24-27/4 i stället.
Varifrån vill du börja din resa? GOT
Var är din destination? EWR/NYC
När vill/behöver du resa ut? 23/4
När vill/behöver du komma hem? 28/4+1-2 dagar
Hur länge vill du vara borta? 5-7 dagar
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? Plus alt. Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Eurobonus (helst SAS)
Vad är din budget? (per person) 10.000:-
Vad är det viktigaste för dig? Inte får långa layover, bra upplevelse
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Hittar för runt 8000:- i Plus just nu. Kan boka Plus för 60.000 poäng, Business är slut mina datum och det går inte att kombinera Plus + Business med Maestercard-poängrabatten.
Ha is i magen och vänta på någon kampanj? Är det ens realistiskt och tro att man ska hitta bra priser precis i anslutning till en långhelg (i Sverige)?
Har en Amex 2-4-1 som jag ämnar använda till nästa sommarresa med maken och dottern troligen till USA. Bör hinna få en till så det kan finnas en sådan tillgänglig också, men jag kan ej finna någon tillgänglighet med SAS i anslutning till mina datum. Kan vara jag som inte är tillräckligt bra på att söka.
Tar tacksamt emot tips och råd.
Varifrån vill du börja din resa? GOT
Var är din destination? EWR/NYC
När vill/behöver du resa ut? 23/4
När vill/behöver du komma hem? 28/4+1-2 dagar
Hur länge vill du vara borta? 5-7 dagar
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? Plus alt. Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Eurobonus (helst SAS)
Vad är din budget? (per person) 10.000:-
Vad är det viktigaste för dig? Inte får långa layover, bra upplevelse
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Hittar för runt 8000:- i Plus just nu. Kan boka Plus för 60.000 poäng, Business är slut mina datum och det går inte att kombinera Plus + Business med Maestercard-poängrabatten.
Ha is i magen och vänta på någon kampanj? Är det ens realistiskt och tro att man ska hitta bra priser precis i anslutning till en långhelg (i Sverige)?
Har en Amex 2-4-1 som jag ämnar använda till nästa sommarresa med maken och dottern troligen till USA. Bör hinna få en till så det kan finnas en sådan tillgänglig också, men jag kan ej finna någon tillgänglighet med SAS i anslutning till mina datum. Kan vara jag som inte är tillräckligt bra på att söka.
Tar tacksamt emot tips och råd.