Senaste nytt

Göteborg-Newark (EWR) 23-29/4 1 vuxen

Maja

Medlem
Tur att jag inte bokade någon biljett tidigare (Sökes Göteborg - New York 26/2-3/3 1 person | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor då det visade sig att de till 2018 har valt att flytta konferensen (Social Media Week) till 24-27/4 i stället.

Varifrån vill du börja din resa? GOT
Var är din destination? EWR/NYC
När vill/behöver du resa ut? 23/4
När vill/behöver du komma hem? 28/4+1-2 dagar
Hur länge vill du vara borta? 5-7 dagar
Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
I vilken kabinklass? Plus alt. Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Eurobonus (helst SAS)
Vad är din budget? (per person) 10.000:-
Vad är det viktigaste för dig? Inte får långa layover, bra upplevelse
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej

Hittar för runt 8000:- i Plus just nu. Kan boka Plus för 60.000 poäng, Business är slut mina datum och det går inte att kombinera Plus + Business med Maestercard-poängrabatten.

Ha is i magen och vänta på någon kampanj? Är det ens realistiskt och tro att man ska hitta bra priser precis i anslutning till en långhelg (i Sverige)?

Har en Amex 2-4-1 som jag ämnar använda till nästa sommarresa med maken och dottern troligen till USA. Bör hinna få en till så det kan finnas en sådan tillgänglig också, men jag kan ej finna någon tillgänglighet med SAS i anslutning till mina datum. Kan vara jag som inte är tillräckligt bra på att söka.

Tar tacksamt emot tips och råd. :)

Det lär komma kampanjer för billigare pris i plus, frågan är bara när samt om det kommer att finnas tillgängligt på just dina datum då du inte är så flexibel i detta avseende.
Nu har jag inte stenkoll på när påsken infaller men om det är samtidigt kan det bli mycket bokningar skulle jag gissa på, majoriteten bokar dock ekonomi och inte plus men värt att ha koll på.

Har själv för dålig koll på SAS bokningar för cash i plus för att kunna ge några vettiga råd om när priser kan tänkas gå upp/ner men 8000 är ändå ett OK pris kan jag tycka. Som billigast har plus funnits för typ 5200 kronor (har för mig jag sett det en gång) och "Normala" kampanjpriser brukar vara ca 6500 kronor. Med det sagt är inte 8000 varken bra eller dåligt, kan bli billigare och kan bli dyrare. Personligen hade jag väntat lite och hoppats på kampanj men följa utvecklingen närmsta tiden. Inte helt omöjligt att det dyker upp vettiga kampanjer framöver om man vill/vågar vänta.

Påsken är 30/3-2/4 så tror tyvärr inga "påskpriser" kommer sträva sig ända fram till Valborg/1:a Maj-helgen.

Bokade i Plus runt 6000kr vid Friends & Family-rean, men har dålig koll i övrigt på eventuella kampanjer.

Värdet av bokning för poäng vs betal &000kr? Ska erkänna att jag har dålig koll på vad 1000 EB ligger på i kronor. Vet att jag har sett någon formel för detta, men hittar den inte nu via telefonen.

En Eurobonuspoäng utan särskilt ändamål eller hänsyn till status brukar jag värdera till ca 10 öre. Så en t/r för 60000p eller 8000kr är gränsfall, när man räknar in några hundringar i skatter, intjäningen och att det är baspoäng man får in.

Jag hade bokat cash, funderat på PlusGrade (iallafall nattflyget) och sparat poängen till 2-4-1...

@seat56f Tack för räkneexemplet. Lutar åt att jag betalar och försöker mig på PlusGrade. :) Avvaktar och se om det händer något med priset.

Tyvärr var mitt stipendium beräknat på februaripriser och nu blev det slutet på april. Mao så sket sig ekonomin rätt rejält gällande hotellet. Blir till att betala själv. Ja, ja, New York i slutet på april är trevligare än i februari får jag väl trösta mig med. :)

Toppen