Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gus

Medlem
Otroligt vad kompetenta personalen i Tallinn är alltså! Idag bokade jag en resa med 8 leg för två vuxna och en infant. Hela samtalet gick på endast 15 minuter inkl. väntetid och beräkning av skatter! Hur kan det vara sådan skillnad mot vanliga SAS kundtjänst? När man ringer vanliga SAS awardbokning tar varje knappande av segment ca 5 minuter (helt allvarligt). Och var tionde minut sätter de en på hold för de ska diskutera något med en kollega. Beräknande av skatter tar ca 8 timmar, jmf med 2 minuter hos Tallinn.
 

agehall

Medlem
Det är väl egentligen inte så konstigt - Tallinn har troligtvis awardbokningar som relativt stor %-andel av sina dagliga arbetsuppgifter medans den vanliga kundtjänsten gör en massa annat. Klart de blir lite snabbare på att göra det då...
 

Gus

Medlem
Det är väl egentligen inte så konstigt - Tallinn har troligtvis awardbokningar som relativt stor %-andel av sina dagliga arbetsuppgifter medans den vanliga kundtjänsten gör en massa annat. Klart de blir lite snabbare på att göra det då...
Okej, ja det låter logiskt! Men ändock, även om det inte är deras huvudsakliga arbetsuppgift så känns det spontant som att min mamma som inte har stor datavana hade gjort bokningen snabbare!
 

mischadee

Medlem
Hej
Dum fråga kanske men ponera att jag når min spend på 150 000 genom ett inköp idag måndag, Vouchern triggas och jag bokar resa genom Tallin. När sedan resan är bokad så måste jag lämna tillbaka sakerna som jag köpte som gör att spenden hamnar under 150 000 igen. Vad händer då?
 

peng

Medlem
Hej
Dum fråga kanske men ponera att jag når min spend på 150 000 genom ett inköp idag måndag, Vouchern triggas och jag bokar resa genom Tallin. När sedan resan är bokad så måste jag lämna tillbaka sakerna som jag köpte som gör att spenden hamnar under 150 000 igen. Vad händer då?

Du kommer att ligga rejält minus med avseende på nästa voucher och AmEx kommer troligen inte att vara speciellt glada på dig. Rent tekniskt kan detta ses som bedrägligt beteenden och du kan bli av med ditt kort.

Till viss del så handlar det väl om hur mycket det handlar om. Gör du ett köp på 5000 och kommer över gränsen och sedan returnerar så är det kanske inte lika uppenbart bedrägligt, men om det handlar om kanske 25000 eller mer så börjar det kännas bedrägligt.
 

ejm

Medlem
Hej, har möjligheten att applicera en voucher på en bonusresa försvunnit i och med uppdateringen av SAS.se?
 

palmen

Moderator
Hej, har möjligheten att applicera en voucher på en bonusresa försvunnit i och med uppdateringen av SAS.se?
Nej, valet finns högst upp i browsern som ett grått fält där det står att man kan lägga på kampanjer. Du ser detta under bokningsdialogen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen