Senaste nytt

Hilton - 2nd Guest stays free

Håller just nu på att boka Hilton Fashion District, NY som Diamond.

Vi är tre vuxna (familj) och jag tänker mig ett "2 double bed" rum. Räcker det med att jag anger 2 gäster och vi får den 3:e gratis? Det skiljer nämligen i pris beroende på antalet gäster!

Sedan undrar jag även om någon har erfarenhet med en tredje gratis frukost per natt?
Bodde i somras i Austin (Hilton) och Chicago (LondonHouse) med dotter och hustru, bokade twin för 2, inga problem med frukost eller lounge.
 

amh

Medlem
Hej,
Intressant tråd! Jag har helt missat denna förmån.
Jag är hHonors Gold och har tittat på Hilton Slussen annandag jul då skiljer det omkring 200 sek på att boka 1 person eller 2 personer. Vet någon om jag kan boka för 1 person och sedan ta med min make utan problem?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tostarp

Medlem
Enligt mina erfarenheter blir det inga problem.

Att ta med maken ÄR inga problem, men frukosten menar jag blir det inga problem.
 

JeanHell

Medlem
Bodde på 3 olika hotell förra veckan i USA, alla bokade för 1 pers. Vart öht inga problem för min flickvän att bo med mig gratis
 

Tostarp

Medlem
För HHG och HHD står det i det finstilta att du får lov att ta med 'spouse for free':
"A second guest stays free in the Member's room on qualifying stays at hotels when there are additional charges for double occupancy. This benefit excludes stays at any hotel when the rate includes additional components (e.g., meals, activities, parking), or specialized rates (e.g. package rates, bed & breakfast rates) that are quoted as a per person or per room charge."

Denna del är således ingen diskussion. Det vi pratar om är om frukosten är gratis för 'spouse' eller inte. Min erfarenhet är att jag kan minnas under alla år (alltid bara bokat för en pers) så har det hänt i US ett antal ggr och en gång i Japan att dom velat ta betalt för min hustrus frukost. Dock är statistiken typ 99,5% att det varit gratis.

Jag bara säger at du KAN råka ut för att dom vill ta betalt för hustruns och/eller barnens frukost om ni bor i samma rum. Jag har mestadels använt erbjudandet i Europa att man får andra rummet för halva priset till barnen och då har det naturligtvis aldrig varit något tjafs.
 

JeanHell

Medlem
Okej, hade inga som helst problem att få frukost för min flickvän heller på någon av de 3 hotellen heller. Men i HHG/HHD så ingår ju ju frukost för dig skälj samt 2nd guest som bor på hotellet, så det lär väl inte vara några som helst problem att få igenom det eller åtminstone få rätt i efterhand mot Hilton.
 

johan_fbg

Medlem
Hur funkar det om man har en partner samt ett barn och ett spädbarn? Bör jag boka en vuxen och två barn? Eller räcker det att boka en vuxen?

Det gäller New York där barn ska bo kostnadsfritt enligt "family policy".
 

seat56f

Medlem
Jag hittar inte den där delen att frukosten är gratis på hemsidan för HHG. Har dem tagit bort det?

Nejdå. Det ligger under "My way" benefits, dvs de där du kan välja mellan några extra poäng (för folk som äter frukost på företagets bekostnad) eller gratis frukost (alla andra). ;)
Capture.PNG
 
Toppen