Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

(Skriver från SK 953, lite svajigt wifi) Jag har Conrad som favorit utifrån standard på rum och frukosten på helgerna, trevlig buffe med det mesta man kan önska sig. Jag håller oftast till på nedre Manhattan/Tribeca/Soho så då är Conrad perfekt. The Renwick är utmärkt om man mer är orienterad mot Midtown.

Det är väldigt få som rekommenderar Millenium, är det på grund av läget? Det är ungefär $100 billigare för Junior Suite än standardbil på Fashion District och $150 billigare än standardrum på Conrad under mina aktuella datum i slutet på augusti.

Det är väldigt få som rekommenderar Millenium, är det på grund av läget? Det är ungefär $100 billigare för Junior Suite än standardbil på Fashion District och $150 billigare än standardrum på Conrad under mina aktuella datum i slutet på augusti.
Inget fel på millennium tycker jag, men det når inte riktigt upp till samma standard som de andra. Nu är det visserligen ett par år sedan jag bodde där, men det var helt ok. Läget tycker jag är rätt bra - nära till både subway och path.

Tycker Millenium är helt ok och jag fick betydligt bättre pris här i April. Frukosten rätt tråkig, och inget man betalar för.

Tycker Millenium är helt ok och jag fick betydligt bättre pris här i April. Frukosten rätt tråkig, och inget man betalar för.
Håller helt med om frukosten, strunta i den. När jag bodde där sist var jag gold och den ingick. Vet dock inte hur det är ställt med lounge för diamond.

För $100 billigare skulle jag välja millennium. Man får mycket frukost för det på stan :)

Har läst recensionerna på Tripadvisor som inte direkt höjer DoubleTree by Hilton Hotel New York Times Square West till skyarna. @JensE det var väl du som nämnde hissarna? Hur är hotellet annars?

Har bott på samma gata tidigare så känner till området, även om det är många år sedan jag bodde på StayBridge Suites där.

Min huvudbokning är dock på Hilton Garden Inn New York/Times Square South och där finns inga recensioner än då de inte öppnar förrän 1/10. Har fått ett lägre pris på DoubleTree så funderar på om jag ska köra på det alternativet ändå? Vore kul att höra lite mer om det hotellet om någon har bott där. Rumsuppgradering som HHD? Frukost?

Du kanske ska ta och läsa igenom förmånerna som man har som HHD...
Jag är fullt medveten om dem, men tack för tipset! :)

Vad som står där och vad man får kan dock skilja sig ganska ordentligt. En continental frukost är inte alltid samma sak över allt, som jag tror du själv också har upplevt. Parc55 i San Francisco hade betydligt mer att välja på än Curio i Chicago t.ex. Då ska ändå Curio vara snäppet bättre sett till Hiltons egna kriterier.

Därför är det alltid bra att höra vad övriga medresenärer har upplevt under sin vistelse där. Att det inte kommer vara exakt så när jag ev. bor där är jag fullt medveten om, men det ger iaf en fingervisning vad man har att förvänta sig. :)

Har läst recensionerna på Tripadvisor som inte direkt höjer DoubleTree by Hilton Hotel New York Times Square West till skyarna. @JensE det var väl du som nämnde hissarna? Hur är hotellet annars?
Frukost tror jag var en ganska normal buffé. Enda jag kommer ihåg att min kompis gillade deras croissants men service var så där.
Bodde där 2:a veckan dom hade öppet så en del inkörningsproblem.
Fick ingen uppgradering som guld och fick tjata till mig vouchers för frukost. Åter igen nytt hotell så kanske inkörningsproblem.
Var HHG vid tillfället.

Frukost tror jag var en ganska normal buffé. Enda jag kommer ihåg att min kompis gillade deras croissants men service var så där.
Bodde där 2:a veckan dom hade öppet så en del inkörningsproblem.
Fick ingen uppgradering som guld och fick tjata till mig vouchers för frukost. Åter igen nytt hotell så kanske inkörningsproblem.
Var HHG vid tillfället.
Möjligen inkörningsproblem, men ändå bra med återkoppling, tack! :)

Toppen