Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Nu när man kan bjuda med annans konto, hur räknas statuspåslaget?
Jag är EBD och bjuder på upgrade för en EBB får den påslaget vid budet? Eller om en EBB använder sina poäng för att buda på upgrade för mig som EBD?

Nu när man kan bjuda med annans konto, hur räknas statuspåslaget?
Jag är EBD och bjuder på upgrade för en EBB får den påslaget vid budet? Eller om en EBB använder sina poäng för att buda på upgrade för mig som EBD?
Jag har fått igenom bud på bokningar som är genomförda av mig men poängbud från en statuslös familjemedlems konto.
Det är svårt att veta hur det fungerar. Det finns inget som ger en ledtråd till hur det skulle vara tyvärr.

Hade gamla poäng som höll på att gå ut, la bud på 5050 p till Berlin och tillbaka från Köpenhamn. Gick igenom bägge resorna, Ringi hade de också så jag kunde få en extra med mig från planet både dit och hem.

Ursäkta om jag missat svar på denna frågeställning, men fick igenom bud ca 36 timmar innan mina två flighter idag. Jag blev dock tvungen att boka om till i morgon vilket min resebyrå gjorde innan flighten gick. Jag har nu min ursprungliga bokningsklass igen :-( Är detta riktigt?

Last edited:
Ursäkta om jag missat svar på denna frågeställning, men fick igenom bud ca 36 timmar innan mina två flighter idag. Jag blev dock tvungen att boka om till i morgon vilket min resebyrå gjorde innan flighten gick. Jag har nu min ursprungliga bokningsklass igen :-( Är detta riktigt?
Jag skulle säga tyvärr så är det nog riktigt

Tror det står i reglerna att måste man boka om åker man i den klass man bokat och ingen återbetalning görs. Samma sak om man bokar av så får man inte tillbaka pengarna

Talade med EBG-supporten nu och mina poäng är tyvärr rökta samtidigt som det blir ekonomi på flighterna idag. Himla surt och värt att tänka på detta i framtiden. :(

Toppen