Senaste nytt

Hilton Statusmatchar igen - t.o.m. Diamond?

En annan fråga:
Har en bokning gjord via Hotels. En natt på Hilton seyschellerna.

Den bokningen syns när min fru loggar in på sin Hilton-profil som "expedia".

Hur är det möjligt ?

Antar att du menar Hotels.com vilket i sin tur är ägt av Expedia. Därav kopplingen skulle jag gissa :)

De får ju uppgifter från Expedia och sen jämför de med de uppgifter de redan har. Så antigen matchar något tillräckligt mycket för att den ska matcha den profilen.

Jag har tidigare varit med om att Club Carlsson gjort samma sak med en person som flera år efter att jag bott på hotellet hade samma namn så jag fick poäng för hans stay och bokningen dök upp i min profil.

Skickade in mitt BW Diamond och Nordic Choice Platinum men fick till svar att de endast matchar BW Diamond till Guld och NC inte alls.
Hur gjorde ni som matchade BW diamond mot diamond?

Skickade ni in igen?
Jag kan inte skicka in fler förfrågningar via formuläret. Det tog ca 14 dagar att få svar.

Kan inte tänka annat än att får BW diamond matchat till HH diamond var rena turen. Någon på Hilton slarvade och trodde att BW diamond var den högsta nivån.

• Gilla
Reactions: Gus
Kan inte tänka annat än att får BW diamond matchat till HH diamond var rena turen. Någon på Hilton slarvade och trodde att BW diamond var den högsta nivån.

Det funkade för mig..

Jag matchade BW Diamond mot HH Diamond för ngt år sedan. Gick bra.

Hade nog c:a 45 nätter och 20 stays på Hilton förra året (vilket end innebar Guldstatus detta år), men efter en del rapporter om personer som fått sin status förlängd, mailade jag HH customer service och fick erbjudande för ett tag sedan om endast 8 stays fasttrack för att behålla Diamondstatus till 2019 vilket var mkt lätt eftersom det ofta finns bra utbud med Hilton hotell där jag arbetar.

Nedan dök upp för ngn månad sedan..

IMG_5569.JPG

Fick ett märkligt svar av Hilton nu.
De skriver att jag redan använt status match till Diamond en gång tidigare 2016 och att det är once in a lifetime att matcha.

Samtidigt skrev de i mailet tidigare att de enbart kunde matcha mig mot guld med BW Diamond och att jag behöver ha en högre status hos tex marriott för att matcha till Diamond.

Hur bemöter jag detta ?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen