Senaste nytt

Courtesy upgrade på SAS longhaul som Eurobonus Diamond/Pandion

palmen

Moderator
Det är ju faktiskt smått vansinnigt. Då kommer nästa fråga; kan man höra av sig till sas och säga att uppgradering go>plus inte är intressant, eftersom man har fått sina favvosäten?
Vilka säten man föredrar är ju individuellt och väldigt svårt för sas att ta hänsyn till. Det finns en hel del som inte vill ha rad 30 tex även om jag anser att det är bästa raden så finns det ju en del nackdelar med den raden också.

Tar du bort ditt eurobonus nummer kan du inte heller få Upgrade till Business så det finns ju nackdelar med den taktiken också.
 

MrMadsen

Medlem
Första longhaul sen jag blev Diamond (massa korta resor inom Norden dock, utan att dom uppmärksammade det :mad:).

Bid'ade upgrade från GO till PLUS som gick igenom 48 timmar innan avresa.
20 timmar innan avresa fick jag mail om CU från PLUS till BUSINESS.

Rutt: CPH > NRT.

Kärleken till SAS är reparerad :)
 

Kimmen00

Medlem
Ingen update i måndags från PLUS -> C trots att det fanns 3 lediga platser i C (enligt gaten) på SK925 (cph-iad)
Och verkar inte bli ngt ikväll heller på SK946 (ord-arn).. :mad:
 

AnnaUM

Medlem
Skrev visst i stora Diamond tråden av misstag:

Ännu en lyckad CU på dagens 903. Visste att det var dags enligt ordningen och att det fanns gott om availability så körde plusgrade till Plus och fick sedan CU till business! Mycket trevligt! De enda lediga platserna var dessutom på rad 1 så nu provar jag en ny rad.

Lagt in om plusgrade till business på hemresan men både business och plus är fullt (2 lediga platser i ekonomi!) så det känns som jag kommer få nöja mig med rad 20!
 
Vid CU får man en ny bokningsklass då och därmed en ny poängintjäning? Kan det skilja sig vid om man får CU när man tex ska boarda eller på mejl före avresa?
 
Toppen