Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Det är ofta så men hos SAS kundtjänst är det som att leta efter en nål i en höstack.
Efter att ha slösat bort min tid med 3 försök och talat med 3 olika personer har resultatet varit detsamma.
Ingen av dem har haft en susning eller ens försökt anstränga sig utan hänvisat till Mastercard.
Jag kanske bara haft tur den gånger jaha ringt. Som Diamond tycker jag dock att de brukar försöka göra något lite extra, det finns ju dock undantag där också.

Kanske hårklyveri, men ser inte att frågan varit uppe innan.

Det står ju att Flypremium ger "Med Fly Premium reser du i SAS Plus eller SAS Business och har tillgång till Fast Track, SAS lounger och mycket mer - men betalar bara för SAS Go". Hur fungerar det med de destinationer som har högre skatter för plus jämfört med minus? Villkoren från mastercard är ju väldigt kortfattade, så det verkar inte finnas något förbehåll för denna situation?

Det står ju att Flypremium ger "Med Fly Premium reser du i SAS Plus eller SAS Business och har tillgång till Fast Track, SAS lounger och mycket mer - men betalar bara för SAS Go". Hur fungerar det med de destinationer som har högre skatter för plus jämfört med minus? Villkoren från mastercard är ju väldigt kortfattade, så det verkar inte finnas något förbehåll för denna situation?
Jag tror att skatterna (om det blir dyrare så den summan) måste man betala enligt kabinklassen man åker.

Jag håller med om att det förmodligen är så som det är implementerat i systemet, men är det verkligen i enlighet med vilkoren?

Det är nog så som villkoren är tänkta att vara, men jag kan hålla med om att det nog vore bättre/mer korrekt om texten var "men betalar bara poängkostnaden för SAS Go".

Edit: Eller till och med "men betalar bara poängkostnaden för SAS Go (skatter för bokad kabinklass tillkommer)"

Kollar just... Jag ansökte om Premium 2/6. Kortet är på väg och jag har inte aktiverat det än. Kan redan boka Fly Premium i Business!

Toppen