Senaste nytt

ITA Matrix hjälp och tips

agehall

Medlem
Ok. Kan jag via koderna på förstasidan styra detta? Ange en bokningsklass eller serviceklass?
Ja. Men risken om du börjar försöka tvinga in både serviceklass och bokningsklass är att du anger ogiltiga kombinationer och därmed inte får några resultat.

Sedan är det inte alls säkert att det blir billigare att göra som du föreslår, men för all del, testa om det blir billigare i ditt specifika fall.
 

RickardG

Medlem
Ja. Men risken om du börjar försöka tvinga in både serviceklass och bokningsklass är att du anger ogiltiga kombinationer och därmed inte får några resultat.
Been there, done that. Jag kliade mig rätt länge och funderade på varför jag inte fick ihop en resa med blandade klasser, när respektive ben för sig gick bra att prissätta. Matrix meddelar inte på något sätt att det är en ogiltig kombination utan säger sig bara inte hitta några resultat.
 
Gothenburg (GOT) to New York (JFK) — Fri, Apr 7

AB.png

Gothenburg (GOT) to Berlin (TXL) — Fri, Apr 7
Air Berlin 8063
Dep: 10:40 am
Arr: 11:55 am
1h 15m
Airbus A320
Economy (P)
upload_2017-1-8_19-0-2.png

Layover in TXL
1h 40m
AB.png

Berlin (TXL) to New York (JFK) — Fri, Apr 7
Air Berlin 7248
Dep: 1:35 pm
Arr: 4:15 pm
8h 40m
Airbus A330
Economy (P)
upload_2017-1-8_19-0-2.png

New York (JFK) to Gothenburg (GOT) — Mon, Apr 17
upload_2017-1-8_19-0-2.png

AB.png

New York (JFK) to Berlin (TXL) — Mon, Apr 17
Air Berlin 7455
Dep: 11:30 pm
Arr: 1:20 pm
7h 50m
Airbus A330
Economy (E)
upload_2017-1-8_19-0-2.png

Layover in TXL
Tue, Apr 18
3h 55m
AB.png

Berlin (TXL) to Gothenburg (GOT) — Tue, Apr 18
Air Berlin 8066
Dep: 5:15 pm
Arr: 6:30 pm
1h 15m
Airbus A320
Economy (E)
upload_2017-1-8_19-0-2.png

Mileage
  • 8,618 total miles
CO2 Emissions
  • 2,680 kg (estimated by ITA).
Airport Information
Cost per passenger (including taxes & fees)
kr3,636.00
Total cost for 2 passengers
kr7,272.0

Sitter och försöker bekanta mig med ITA Matrix. Har hittat en jättebra rutt (se ovan), men hittar inget sätt att boka den online (landar runt 5000kr/biljett istället när jag söker på exakt samma rutt på Hipmunk och är jättedyr på Air Berlins hemsida) Är det bara att ringa Air Berlin imorgon eller bör jag gå via någon resebyrå? Vilken rekommenderas i så fall?

Ber om ursäkt för dumma frågor men jag är ju som sagt relativ nybörjare.
 
Sitter och försöker bekanta mig med ITA Matrix. Har hittat en jättebra rutt (se ovan), men hittar inget sätt att boka den online (landar runt 5000kr/biljett istället när jag söker på exakt samma rutt på Hipmunk och är jättedyr på Air Berlins hemsida) Är det bara att ringa Air Berlin imorgon eller bör jag gå via någon resebyrå? Vilken rekommenderas i så fall?

Ber om ursäkt för dumma frågor men jag är ju som sagt relativ nybörjare.
ITA Matrix spökar lite ibland. Hittar du inte den på Airberlins hemsida eller på någon resebyrå online är det mycket tveksamt om det går att boka den. ITA Matrix söker inte live mot hur platstillgången är så det kan dyka upp spökplatser ibland osv.
 

staff

Medlem
Skulle behova hjalp med att prissatta denna hos en OTA eller flygbolag. Nagon som vet hur man far till den? Skulle aven vara grymt om nagon ExpertFlyer-prenumerant skulle kunna klistra in routing-reglerna for denna fare (Qantas I50LK). Tack!

upload_2017-6-3_23-38-3.png
 
Toppen