Senaste nytt

Resa till Entebbe/Kampala (EBB), Uganda

Samosaguas

Medlem
Hej,

Kommer göra några resor till Uganda under hösten och skulle vilja få lite input på olika resemöjligheter.

Jag skulle helst vilja göra resorna i Economy Premium och jag skulle vilja maximera intjänandet till Eurobonus utan att för den skulle behöva göra alltför många stopp på vägen dit och hem.

Vilka flygbolag och vilken rutt skulle ni rekommendera? Jag har i dagsläget inga specifika krav på tid och dag som jag behöver vara där utan kan styra detta ganska mycket själv.

Finns nog inte överdrivet mycket att välja på, skall själv dit om några veckor (iof business award) och kollade runt när jag höll på att hitta resa. Brussels, turkish och ethiopian så inga har premium eko. Brussels smidigt dit med bara dryga timmes connection i Bryssel. Hem med ethiopian, dryga tre timmar i Addis.
Detta är från/till Stockholm...

Inom Star Alliance har du inga alternativ om du ska flyga Premium Economy. Dessa bolag flyger dit:
  • Brussels Airlines (via Bryssel och Kigali): ingen Premium Economy
  • Egypt Air (via t.ex. Köpenhamn och Kairo): ingen Premium Economy
  • Ethiopian Airlines (via Addis Ababa): ingen Premium Economy
  • Turkish Airlines (via Istanbul): ingen Premium Economy
  • South African Airways (via Europa och Johannesburg): ingen Premium Economy
Som @Dr. Miles skriver: det bästa vore nog Ethiopian eller Turkish.

Tack för snabba svar!

Om man går utanför Star Alliance så antar jag att KLM är ett alternativ. Andra möjligheter i Premium Economy?

Tack för snabba svar!

Om man går utanför Star Alliance så antar jag att KLM är ett alternativ. Andra möjligheter i Premium Economy?
KLM har också stopp i Kigali på vägen till Entebbe. Har inte heller Premium Economy. Det blir nog ekonomi eller affärsklass för dig.

Toppen