Senaste nytt

Uppdatering av EuroBonus system mellan 12-15 maj 2017

jag verkar bara få extrapoäng för Dallas-Washington med United. bug? eller är de för att det var "operated by Mesa airlines"? Alt såg väldig united ut på flyget annars dock.
Känns som en bug. "operated by Mesa airlines" är United på alla sätt som räknas.

Fick bara extra poäng IAD-ATL.. Antar jag måste maila supporten om detta och få det korrigerat. (United flight)

Jag har liknande problem. Inte fått för en Air Canada (op by AC Express) YUL-ORD. Och efterregistreringen säger flight not eligible for point accrual.

Alt såg väldig united ut på flyget annars dock.

Dvs prioboardingen fungerade, men väl ombord var det handbaggagekaos och minst en person drogs blodig genom gången? ;)

Skämt åsido, det är ju lite otrevligt om de har lyckats koda fel hur poäng från deras partners hanteras avseende bas och extrapoäng. Hade haft större förståelse för om det inte hade gett några poäng alls för man tolkade "operated by" på fel sätt, men att ge extrapoäng känns konstigt...

Har ännu inte fått några poäng för en tankning på Preem i lördags, de poängen brukar ramla in två dygn efter tankning.
Någon mer som har liknande problem?
Jag utgår från att det är uppgraderingen som gör att detta krånglar, men kan man förvänta sig att det släpper efter ett tag eller skall man försöka trycka på någonstans? Var isf?
Poängen kom in under fredagen utan att jag behövde göra någonting :)

"Hej och tack för ditt mail

Det du påtalar är en bugg efter SAS EuroBonus mycket omfattande systemuppgradering förra helgen.

Din flygning visas med baspoäng i våra interna system , men på hemsidan anges den felaktigt med extrapoäng.

SAS EuroBonus är mycket väl medvetna om denna felvisning och arbetar just nu med att lösa detta. "

"Hej och tack för ditt mail

Det du påtalar är en bugg efter SAS EuroBonus mycket omfattande systemuppgradering förra helgen.

Din flygning visas med baspoäng i våra interna system , men på hemsidan anges den felaktigt med extrapoäng.

SAS EuroBonus är mycket väl medvetna om denna felvisning och arbetar just nu med att lösa detta. "

Hur kan det ta så lång tid för SAS att ändra en sådan tillsynes enkel sak?
För mig (utan kunskap) känns det som att det bara borde vara att ändra dagens "hämta och visa X" till "hämta och visa Y" i koden.
Känns som det borde vara löst på 5min???

De har ju faktiskt aviserat att detta förekommer:

Q: Why do some flight activities show as Extra Points instead of Basic Points on my statement online?

A: This is a temporary error showing them as Extra Points online. The points are registered correctly as Basic Points on your account. We kindly ask you to contact SAS call center if you need more help.

Vi vet ju att SK IT och dess lejda Indier tittar här på BC efter buggrapporter så det borde vara bättre att vi informerar om oupptäckta buggar istället för att raljera om hur enkelt det borde vara att fixa de buggar de redan känner till.

Detta är en oerhört vanlig kommentar från någon som är utanför en projektorganisation. Det är lätt att bara yttra sig om det lilla problemet utan att faktiskt inse hur mycket mer som finns därtill.

Första hindret är ren prioritering. Hur prioriterat är just detta lilla jämfört med andra ändringar, små som stora?
Sedan tillkommer att en tillsynes 5-minuters ändring inte tar 5 minuter från start till slut.
Sedan vet vi faktiskt ju inte om denna ändring faktiskt är genomförd men inte släppt eftersom den kanske medföljer i någon samling av uppdateringar.

De har ju faktiskt aviserat att detta förekommer:

Q: Why do some flight activities show as Extra Points instead of Basic Points on my statement online?

A: This is a temporary error showing them as Extra Points online. The points are registered correctly as Basic Points on your account. We kindly ask you to contact SAS call center if you need more help.

Vi vet ju att SK IT och dess lejda Indier tittar här på BC efter buggrapporter så det borde vara bättre att vi informerar om oupptäckta buggar istället för att raljera om hur enkelt det borde vara att fixa de buggar de redan känner till.

Detta är en oerhört vanlig kommentar från någon som är utanför en projektorganisation. Det är lätt att bara yttra sig om det lilla problemet utan att faktiskt inse hur mycket mer som finns därtill.

Första hindret är ren prioritering. Hur prioriterat är just detta lilla jämfört med andra ändringar, små som stora?
Sedan tillkommer att en tillsynes 5-minuters ändring inte tar 5 minuter från start till slut.
Sedan vet vi faktiskt ju inte om denna ändring faktiskt är genomförd men inte släppt eftersom den kanske medföljer i någon samling av uppdateringar.
I det här fallet tycker jag att de har varit bra på att informera, där de berättar om vilka problem de är medvetna om, och att de arbetar på dem. T ex åtgärdandet av giltighetstiden för Diamonds poäng informerade de om och åtgärdade så snabbt som det går att förvänta sig. Visst, det har varit riktigt mycket strul med nya hemsidan men just informationsbiten har de blivit väsentligt bättre på vilket åtm jag uppskattar.

Är det för övrigt någon som vet när de ska tänkas vara klara med hela projektet?

Toppen