De har ju faktiskt aviserat att detta förekommer:
Q: Why do some flight activities show as Extra Points instead of Basic Points on my statement online?
A: This is a temporary error showing them as Extra Points online. The points are registered correctly as Basic Points on your account. We kindly ask you to contact SAS call center if you need more help.
Vi vet ju att SK IT och dess lejda Indier tittar här på BC efter buggrapporter så det borde vara bättre att vi informerar om oupptäckta buggar istället för att raljera om hur enkelt det borde vara att fixa de buggar de redan känner till.
Detta är en oerhört vanlig kommentar från någon som är utanför en projektorganisation. Det är lätt att bara yttra sig om det lilla problemet utan att faktiskt inse hur mycket mer som finns därtill.
Första hindret är ren prioritering. Hur prioriterat är just detta lilla jämfört med andra ändringar, små som stora?
Sedan tillkommer att en tillsynes 5-minuters ändring inte tar 5 minuter från start till slut.
Sedan vet vi faktiskt ju inte om denna ändring faktiskt är genomförd men inte släppt eftersom den kanske medföljer i någon samling av uppdateringar.