Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

När ska EB poängen från Amex kortet trilla in på SAS kontot? Det har dragits från Amex kontot men fortfarande inte dykt upp hos SAS....någon som vet ifall det är något systemfel just nu? Kanske pga dessa förändringar?

När ska EB poängen från Amex kortet trilla in på SAS kontot? Det har dragits från Amex kontot men fortfarande inte dykt upp hos SAS....någon som vet ifall det är något systemfel just nu? Kanske pga dessa förändringar?
För mig så brukat det ta cirka 5-10 dagar efter "autosweep", dom brukar dateras till första måndagen efter "Autosweep" men syns på kontot 3-4 dagar senare med måndagens datum.

Sedan en tid tillbaka har SAS Amex fått en ny layout när nu min giltighetstid gått ut så fick jag ett nytt kort idag.
De visar sig att det är den galma layouten som jag hade tidigare på mitt Amex elit EBD men en giltighets tid till 2022.
Den enda skillnaden är att EB-nr är borta, är detta riktigt?:confused:

Precis, men jag trodde att de också skulle köra de "neutrala layouten" på de nya korten som skickas ut?
Status, Star Alliance-logo, EB-nummer och den statusspecifika "färg" man hade på kortets vänstra del (en linje som rundar av uppåt kortets vänstra övre hörn) är borta.

wzi8ezottza0iebs8klv.jpg

Toppen