Senaste nytt

Uppdatering av EuroBonus system mellan 12-15 maj 2017

I just Skatteverkets fall tycker jag denna princip är helt ok :)

Är det någon förändring om hur de hanterar flyg från andra bolag? Dvs avrundning uppåt till närmaste hundratal och sedan applicerar en procentsats? Här kan det ju bli en attans skillnad om man utgår från distansen i oavrundat skick :(
Du får inte de extra procenten på andra bolags flyg, bara på sas.

Det finns ganska många olika avrundningsmetoder. Den mest vanliga är väl den vetenskapliga där .5 alltid avrundas till jämnt heltal. 3.5 blir sålunda 4 medan 2.5 blir 2. Inom handeln avrundas 0.5 av naturliga skäl istället alltid uppåt.

I detta fallet rör det sig istället om vilket funktionsanrop man har valt i programmeringen av systemet. Olika funktioner avrundar olika. De vanligaste är uppåt till närmaste heltal, neråt till närmaste heltal eller, den absolut vanligate och mest grundläggande typen, decimalen kapas och heltalet står oförändrat. Det är så klart smartast för SAS att använda sig av den typ som alltid avrundar neråt. (Typ floor(X) i C++)

Den mest ovanliga skulle jag säga när det gäller saldon. Gör din bank på detta vis?
Nej knappast är det kommer till pengar men i vetenskapliga beräkningar tex används just den vetenskapliga metoden. Det eller en stokastisk metod där slumpen avgör. Banker avrundar knappt alls om det inte handlar om kontanter. Ören behålls alltid.

Kan inte ge bort guldkort som EBD, bara ett silverkort, och texten är "som EBG kan du ge bort ett silverkort"...

Är du i din graceperiod? Noterade detta men jag är i min graceperiod så jag tolkade det som att de har rättat till "buggen". Dvs att jag kan ge bort ett kort i den faktiska nivån jag uppnått och inte ge bort två EBG.

Är du i din graceperiod? Noterade detta men jag är i min graceperiod så jag tolkade det som att de har rättat till "buggen". Dvs att jag kan ge bort ett kort i den faktiska nivån jag uppnått och inte ge bort två EBG.
Jag ser samma "fel", dvs jag kan bara ge bort silver trots att jag är EBD. Jag är inte i grace perioden...

Toppen