Senaste nytt

[SEMI LIVE]Nu skall guldet bärgas - min första milagerun

Det funkade inte att checka in online så det får bli vid checkin disk i morgon bitti, nu är det dags att gå och lägga sig, skall upp om 5 timmar.
Låter som att ombokningen var gjord och bekräftad men att biljetten inte hade utfärdats (med tanke på diskussionen om ombokningsavgiften).

Ja så kommer det att bli, även om det innefattar 2 byten på vägen så är nog tåget säkrare, om jag går från hotellet kl 06:15 imorgon så borde jag vara på flygplatsen kl 07:00 och det är ju mer än 2 timmar innan.

Idag åkte jag ungefär kl 07:00 från hotellet lite väl optimistiskt av mig.

/Andreas
Skall bli intressant att följa ditt fall. Visst går flyget 0920? Du lämnade hotellet 07, nu vet jag inte hur nära flygplatsen du bodde men det känns ju inte som att det uppfyller försäkringsvillkoret att vara där i god tid. På det en "icke-konfirmerad" trafikolycka (om man bortser från taxichauffören.

Håll oss uppdaterade vad AMEX/Solid säger, är som sagt mycket intressant.

Skall bli intressant att följa ditt fall. Visst går flyget 0920? Du lämnade hotellet 07, nu vet jag inte hur nära flygplatsen du bodde men det känns ju inte som att det uppfyller försäkringsvillkoret att vara där i god tid. På det en "icke-konfirmerad" trafikolycka (om man bortser från taxichauffören.

Håll oss uppdaterade vad AMEX/Solid säger, är som sagt mycket intressant.
Så här var det: jag hade beställt taxin till kl 06:50 dock hade jag inte tänkt på det faktum att taxibilarna i HongKong inte accepterar kortbetalning, så taxin fick åka inom en ATM så att jag kunde ta ut pengar till att betala taxin, så vi lämnade stan mot flygplatsen kl 07:00 och eftersom jag inte skulle checka in något bagage så tänkte ju jag att jag ändå var ute i god tid, sen fastnade vi i trafiken och stod nog i kö ca 50min så jag var i avgångshallen ca 45 min innan planet avgick, dock så hade de stängt incheckningen så jag kunde inte få ut något boardingkort, men om boarding startade som den gjorde idag när jag åkte (08:55) så borde jag ha hunnit även om jag hade fått springa.

Så jag vet inte riktigt om hur vida det uppfyller kravet, men jag tänkte ta och ringa dem nu så jag uppdaterar här när jag vet mer.

Jag var i kontakt med solid och de sa att de behövde något typ av intyg på själva förseningen, det hade funkat med kvitto från taxin men tyvärr glömde jag av att ta kvitto då jag hade så bråttom.

/A

Skall testa med folksam resklar också då amex/solid ersätter max 2000kr per person, do k verkar resklar kunna ersätta maximalt 5000 och jag har nog lagt ut ca 4000 extra om man räknar med ombokningskostnader samt hotell +mat.

/A

Det verkar som att jag tog kvittot från taxin, hittade det precis när jag packade upp min väska.

Då bör jag nog kunna få ersättning från solid och kanske folksam också.

Då bör jag nog kunna få ersättning från solid och kanske folksam också.
Som vi diskuterade i en annan tråd, man får inte ersättning av kostnader från olika försäkringar. (i alla fall så länge en försäkring täcker alla kostnader)

Det man kan få från olika försäkringar är t ex livförsäkring, olycksförsäkring osv.

Som vi diskuterade i en annan tråd, man får inte ersättning av kostnader från olika försäkringar. (i alla fall så länge en försäkring täcker alla kostnader)

Det man kan få från olika försäkringar är t ex livförsäkring, olycksförsäkring osv.
Det ju just det att Solid täcker antingen ombokningskostnad eller mat + logi och det är därför jag tror att jag kan kombinera den med Folksam det enda är ju att totalbeloppet får inte bli mer än 5000 som är max vad folksam kan betala ut.

Toppen