Senaste nytt

Baspoäng och 2-4-1 spelar det någon roll?

Atom

Medlem
Hej,
Jag är ny på forumet och har försökt läsa så många trådar och guider som möjligt på forumet samt Eurobonus hemsida. Men jag vet inte om jag är trög eller inte. Jag kommer nog inte flyga alls lika frekvent som många på detta forumet och jag är inte så intresserad förnärvarande att få någon status hos SAS.

Jag undrar vad baspoängen spelar för roll i sammanhanget om man är på jakt efter en 2-4-1 resa. Får man sämre tillgång till dessa biljetter eller vad spelar statuspoängen någon roll i sammanhanget?

Är det ens värt att försöka samla poäng till en 2-4-1 om man inte uppnår någon status att tala om?
Kan man boka en 2-4-1 med bara extrapoäng?

Jag undrar vad baspoängen spelar för roll i sammanhanget om man är på jakt efter en 2-4-1 resa. Får man sämre tillgång till dessa biljetter eller vad spelar statuspoängen någon roll i sammanhanget?

Är det ens värt att försöka samla poäng till en 2-4-1 om man inte uppnår någon status att tala om?

I det sammanhanget är det ingen skillnad på bas- och extrapoäng.

Hej,
Jag är ny på forumet och har försökt läsa så många trådar och guider som möjligt på forumet samt Eurobonus hemsida. Men jag vet inte om jag är trög eller inte. Jag kommer nog inte flyga alls lika frekvent som många på detta forumet och jag är inte så intresserad förnärvarande att få någon status hos SAS.

Som obs skriver ovan så spelar det ingen roll vilken valör poängen har, bara det är poäng.
Tillgången på bonusplatser för att boka en 2-4-1-resa med Amex voucher är mig veterligen samma oavsett status. Möjligtvis kan Pandions ha något bättre tillgång på sas-flygen. Men ja, det är värt att spara poäng till bonusresor även om du inte har status. Tänk dock på att vouchern bara gäller samma kalenderår som intjänandet och efterföljande kalenderår.

Hej,

Det är inte antalet baspoäng som spelar roll. Poängen du bokar för är de som syns som "tillgängliga poäng".
Status spelar ingen roll roll när du bokar 2-4-1 resor, så länge du har poäng som räcker för din resa går det att boka.

Tack för alla svar. Jag ska se över mitt upplägg.
Just nu lutar det åt att jag inte kör på 2-4-1. Utan ett annat upplägg. Ska tänka lite till hursomhelst.

Toppen