chazzie skrev:Jag sökte på business-biljetter till Kanada och hittade ett OK pris med LOT, men enligt SAS hemsida ger Z-klass endast 100% och räknas som Economy, stämmer det verkligen?Visa bifogad bild 63866Utan att känna till LOTs business class så verkar priset vara väldigt överkomligt.Klicka för att utvidga...
P och A är dyrare Premium Economy biljetter på LOT Polish.AABack2ARN skrev:Håller med om att Z troligen ger 100%. Men en intressant sak är att klasserna P och A enligt samma sida ger 105%. Borde det inte vara 150%???Sedan tycker jag (fortfarande) att SAS borde kunna göra något bättre tabeller för att beskriva intjäningen och inte klumpa ihop business och ekonomi...Klicka för att utvidga...
chazzie skrev:Tyvärr är det nog så att det "bara" är 100%, men då syftet till stor del skulle vara att förutom åka till Kanada, håva in lite sköna EB-poäng så kan man lika gärna åka Air Canada premium economy, nog för att det inte är lika sexigt, men poängmässigt blir det mer eller mindre samma.Klicka för att utvidga...
Canadien skrev:Ja, bra pris för Business. Vill du ha mer poäng så finns ofta Lufthansas Premium Ekonomi E-klass för ca 11.000 SEK t o r till Kanada. Den ger 150%Klicka för att utvidga...
rob74 skrev:Blir att testa LOT i Business för första gången i augusti. Bäst pris från Arlanda till Budapest av de *A-bolag jag sökte på - lite över 4.000 kronor t/r.Blir med övernattning i Warszawa på något av Radissonhotellen Sobieski eller Centrum. Vilket är att föredra? Priset var detsamma, ca 715 kronor.Klicka för att utvidga...
Sobieski ligger något närmare flygplatsen, men Centrum ligger roligare till och på kort gångavstånd från lite sevärdheter.rob74 skrev:Blir att testa LOT i Business för första gången i augusti. Bäst pris från Arlanda till Budapest av de *A-bolag jag sökte på - lite över 4.000 kronor t/r.Blir med övernattning i Warszawa på något av Radissonhotellen Sobieski eller Centrum. Vilket är att föredra? Priset var detsamma, ca 715 kronor.Klicka för att utvidga...
jerixon skrev:Centrum har bättre läge beroende på hur mkt tid du harJag gillar nog det hotellet mer över lag även om jag fick ett nyrenoverat business rum på de Sobieski.Klicka för att utvidga...
Martin Johansson skrev:Sobieski ligger något närmare flygplatsen, men Centrum ligger roligare till och på kort gångavstånd från lite sevärdheter.Klicka för att utvidga...
chazzie skrev:Kan vi förvänta oss en liten rapport av LOT business@rob74?Klicka för att utvidga...
Om jag har tid så kan jag skriva en liten rapport i början på juni. Ska flyga LOT till Toronto då.rob74 skrev:Ska försöka "skvallra" lite...Klicka för att utvidga...
Har det LOT nummer, kolla på Eurobonus LOT-sida om det finns några LO-flighter som inte ger poäng. Alltid bra om man är osäker att dubbelkolla på Eurobonus sidor, om det finns undantag.Falcon71 skrev:Skall också ut och flyga LOT - står operated by B2 på ena flighten & REGIONAL JET på den andra ? men båda har ju LO nummer - hur vet man vilka operated by som egentligen ger eurobonus poäng ?Klicka för att utvidga...
Står ingenting på eurobonus sidan om vilka bolag som inte ger poäng , det gör det väl inte på någon av sidorna runt nåt bolag ?Falcon71 skrev:Toppen tackKlicka för att utvidga...