Mankepanke
Medlem
Funderar på att byta från Elite till Platinum....men skulle det på något sätt underlätta med en inbjudan till Platinum, mer än att jag hjälper någon med lite extrapoäng(gott så iofs)? Årsavgiften åker jag väl på likafullt?
Funderar på att byta från Elite till Platinum....men skulle det på något sätt underlätta med en inbjudan till Platinum, mer än att jag hjälper någon med lite extrapoäng(gott så iofs)? Årsavgiften åker jag väl på likafullt?
Jag tror att du även borde få 200000 Membership Rewards-poäng. (precis som vid byte Premium->Elite så antar jag att det inte finns någon garanti för att det funkar när du redan har ett Amex, men det verkar ju för det mesta funka)
(svarar i denna tråd istället då den andra tråden bör vara fri från diskussioner)
(edit: vore för övrigt intressant att höra om du fick några värvningslänkar baserat på detta inlägg, trots att du inte explicit begärde att bli värvad)
Jag har inte fått svar på frågan om jag kommer undan årsavgiften men väl fått ett helt gäng med invites.
Det kan jag givetvis hjälpa till med om jag väljer att uppgradera från Elite till Platinum men frågan var väl mest om invites på ngt sätt hjälper den som söker eller om det bara är den som bjuder in som vinner ngt på det? Rabatterad eller slopad årsavgift t ex skulle ju vara ett incitament så gott som något..
Jag har inte fått svar på frågan om jag kommer undan årsavgiften men väl fått ett helt gäng med invites.
Det kan jag givetvis hjälpa till med om jag väljer att uppgradera från Elite till Platinum men frågan var väl mest om invites på ngt sätt hjälper den som söker eller om det bara är den som bjuder in som vinner ngt på det? Rabatterad eller slopad årsavgift t ex skulle ju vara ett incitament så gott som något..
Om du har tur så får du som @Thornado säger 200.000 rewards, avgiften kommer du nog inte undan, men oanvända månader på Elite betalas tillbaka och sen får du ett Premiumkort så du kan fortsätta samla EuroBonus om du vill och få en voucher vid 150k spendJag har inte fått svar på frågan om jag kommer undan årsavgiften men väl fått ett helt gäng med invites.
Ah ett EB Premium åker med av bara farten? Det är onekligen ett ganska bra upplägg...ska fundera på saken. Kan ju låta som struntpengar om man redan betalar 4000/årsavgift men gudarna ska veta att det är ju den tråkigaste post man kan ha på fakturan så ytterligare 2000 gör det ju inte muntrare...Om du har tur så får du som @Thornado säger 200.000 rewards, avgiften kommer du nog inte undan, men oanvända månader på Elite betalas tillbaka och sen får du ett Premiumkort så du kan fortsätta samla EuroBonus om du vill och få en voucher vid 150k spend
Ah ett EB Premium åker med av bara farten? Det är onekligen ett ganska bra upplägg...ska fundera på saken. Kan ju låta som struntpengar om man redan betalar 4000/årsavgift men gudarna ska veta att det är ju den tråkigaste post man kan ha på fakturan så ytterligare 2000 gör det ju inte muntrare...
Tack alla som hört av sig! Vilken resurs det här är!
Ah ett EB Premium åker med av bara farten? Det är onekligen ett ganska bra upplägg...ska fundera på saken. Kan ju låta som struntpengar om man redan betalar 4000/årsavgift men gudarna ska veta att det är ju den tråkigaste post man kan ha på fakturan så ytterligare 2000 gör det ju inte muntrare...![]()
Jag har inte fått svar på frågan om jag kommer undan årsavgiften men väl fått ett helt gäng med invites.![]()
Inte riktigt "av bara farten", utan du måste själv ansöka, men årsavgiften är gratis om du har Platinum. Tyvärr så måste jag ju dock även göra dig besviken genom att påpeka att årsavgiften för Platinum är 6000, inte 4000 kr...
Ska man vara noga med forumreglerna så är det inte riktigt ok för folk att skicka dessa invites utan att du har begärt, så dessa PM borde anmälas, men det är givetvis upp till dig om du vill göra det eller ej.