Senator
Moderator
Curacao Hato International Airport (CUR) - Miami International Airport (MIA) med AA2276
Avgång: 15:45
Ankomst: 18:55
Flygplan: B737-800
Klass: Affärsklass
Sittplats: 05A (BvM), 05B (Senator), 06A (Sembl)
Efter en fantastisk vecka på Curacao, var det dags att börja resan norrut mot USA. Åter var det AA som skulle frakta oss till Miami. Vi fyllde bilen med alla väskor, och kom till flygplatsen. Vi hade fått en fix ide att försöka boka om våra biljetter med sista segmentet från MIA till ATL senare påföljande lördag, men det skulle tyvärr bli en dyr ändring.
BvM lämnade bilen medan Sembl och jag checkade in. Trots att det var ”hela” 90min kvar till avgång, var det folktomt hos AA. ”Alla har redan checkat in” var svaret vi fick. Snabbt gick det i alla fall, och vi fick också checka in BvM trots att han inte var där. Lite lustigt.
En sista cigg för BvM innan vi tar oss genom security och utresande passkontroll. Allt som allt är vi ”airside” på ca 10min.
På CUR finns det en lounge som drivs av flygplatsen. Tyvärr hade inte AA någon deal där, men Sembl hade ett PriorityPass som var händigt. Dagens rolighet var att Travellers tjejkompis från informationskontoret jobbade denna dag i loungen så hon fick en uppdatering på vårt Bonaireäventyr. Lounge var standard 3:e partslounge, och det var ganska fullt med tanke på att dagens KLM flight till AMS skulle precis avgå.
Tiden gick snabbt, och det var dags att gå 22½m (kändes det som) till gaten som låg precis på andra sidan av loungen.
Boarding hade startat och vi gick fram till AA Priority Access, och gick snabbt ombord. Åter var det en B737-800, ny och fräsch utan Sky Interior.

Förra året skrev jag i denna tråd att jag upplevde AA lite som flygbranschens ”Dr. Jekyll & Mr. Hide”.
http://www.businessclass.se/forum/r...erican-airlines-aa-tale-two-airlines-one.html
Men något positivt har hänt under tiden, och mina senaste 8-10 segment har varit väldigt, väldigt bra. Denna flight var inget undantag. Vi hade förbeställt mat och då fanns det bara ett alternativ som var BBQ med potatismos och majs. Ombord fanns det dock också ett salladsalternativ men vi stannade alla med ursprungsvalet. En intressant observation var att purser hade all information på en Samsung Padda där han stämde av lite mat och dryck med oss. Lite som BAs CSD har en iPad. En väldigt skön, snabb och trevlig flight.



Vid ankomsten i MIA parkerade vi låååååååååååååååååååååååååångt borta från US CBP. Vi landade vi E-gates, och US CBP stationen där var stängt. Vi fick gå tillsammans med BvM som har access till kö för rörelsehindrade. Både jag och Sembl processerades på under 30 sekunder varje, och 25-30min efter vi landade åkte vi taxi med monsterhögen med bagage mot South Beach. Det är rätt bra för att vara Miami.
Avgång: 15:45
Ankomst: 18:55
Flygplan: B737-800
Klass: Affärsklass
Sittplats: 05A (BvM), 05B (Senator), 06A (Sembl)
Efter en fantastisk vecka på Curacao, var det dags att börja resan norrut mot USA. Åter var det AA som skulle frakta oss till Miami. Vi fyllde bilen med alla väskor, och kom till flygplatsen. Vi hade fått en fix ide att försöka boka om våra biljetter med sista segmentet från MIA till ATL senare påföljande lördag, men det skulle tyvärr bli en dyr ändring.
BvM lämnade bilen medan Sembl och jag checkade in. Trots att det var ”hela” 90min kvar till avgång, var det folktomt hos AA. ”Alla har redan checkat in” var svaret vi fick. Snabbt gick det i alla fall, och vi fick också checka in BvM trots att han inte var där. Lite lustigt.
En sista cigg för BvM innan vi tar oss genom security och utresande passkontroll. Allt som allt är vi ”airside” på ca 10min.
På CUR finns det en lounge som drivs av flygplatsen. Tyvärr hade inte AA någon deal där, men Sembl hade ett PriorityPass som var händigt. Dagens rolighet var att Travellers tjejkompis från informationskontoret jobbade denna dag i loungen så hon fick en uppdatering på vårt Bonaireäventyr. Lounge var standard 3:e partslounge, och det var ganska fullt med tanke på att dagens KLM flight till AMS skulle precis avgå.
Tiden gick snabbt, och det var dags att gå 22½m (kändes det som) till gaten som låg precis på andra sidan av loungen.
Boarding hade startat och vi gick fram till AA Priority Access, och gick snabbt ombord. Åter var det en B737-800, ny och fräsch utan Sky Interior.

Förra året skrev jag i denna tråd att jag upplevde AA lite som flygbranschens ”Dr. Jekyll & Mr. Hide”.
http://www.businessclass.se/forum/r...erican-airlines-aa-tale-two-airlines-one.html
Men något positivt har hänt under tiden, och mina senaste 8-10 segment har varit väldigt, väldigt bra. Denna flight var inget undantag. Vi hade förbeställt mat och då fanns det bara ett alternativ som var BBQ med potatismos och majs. Ombord fanns det dock också ett salladsalternativ men vi stannade alla med ursprungsvalet. En intressant observation var att purser hade all information på en Samsung Padda där han stämde av lite mat och dryck med oss. Lite som BAs CSD har en iPad. En väldigt skön, snabb och trevlig flight.



Vid ankomsten i MIA parkerade vi låååååååååååååååååååååååååångt borta från US CBP. Vi landade vi E-gates, och US CBP stationen där var stängt. Vi fick gå tillsammans med BvM som har access till kö för rörelsehindrade. Både jag och Sembl processerades på under 30 sekunder varje, och 25-30min efter vi landade åkte vi taxi med monsterhögen med bagage mot South Beach. Det är rätt bra för att vara Miami.