Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dr. Miles

Expert
Jag bokade en bonusresa mellan Stockholm-Hong Kong med SAS på SAS.se i slutet av december 2016 för avresa i aug 2017.
Det var en bokning som gjordes med en Amex voucher som skulle gå ut 2016-DEC-31.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 113 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag ringde till Tallinn och försökte att ändra biljetten till avgång i juni men det gick inte.
Voucherns giltighetstid var 2016-DEC-31 så man inte får ändra utan att applicera en ny voucher eller debitera mer poäng (normal poängkostnad)

Då vet ni om vad som händer när man försöker att boka om en bonusresa efter (eller utanför) voucherns giltighetstid.
 
Last edited:

Thornado

Medlem
Jag bokade en bonusresa mellan Stockholm-Hong Kong med SAS på SAS.se i slutet av december 2016 för avresa i aug 2017.
Det var en bokning som gjordes med en Amex voucher som skulle gå ut 2016-DEC-31.

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | Sida 113 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag ringde till Tallinn och försökte att ändra biljetten till avgång i juni men det gick inte.
Voucherns giltighetstid var 2016-DEC-31 så man inte får ändra utan att applicera en ny voucher eller debitera mer poäng (normal poängkostnad)

Då vet ni om vad som händer när man försöker att boka om en bonusresa efter (eller utanför) voucherns giltighetstid.

Haha, jag letade just upp den här tråden för att fråga om någon hade erfarenhet av exakt den här situationen.

Nytt djungelordspråk: "Dr. Miles svarar på din fråga innan du ens vet att du vill ställa den."
 

Matore

Medlem
Ett par frågor kring planeringen av 241:
- Vi vill satsa på Lufthansa i F från FRA i feb/mars. Till vilken destination i Asien är det lättast att hitta tillgänglighet på när de väl öppnar upp award?
- Vilka bolag/dest generellt till/från Asien är det lättast att hitta award på i F?
 

MrDollar

Medlem
Fick precis info om att min Arn-lax-Arn (award) i november helt plötsligt ändrades så jag flyger ut från Arn 24h senare (1dag) och likaså hem, hemåt en dag senare.... Vad gäller här?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

spritfet

Medlem
Har letat i tråden utan att finna svar, är det möjligt att ha skild avrese- och hemreseort i Europazonen? Eller kan man bara ha open jaw på destinationen?

T.ex. ARN-ORD-YYZ
YYZ- FRA-BCN
 

Dr. Miles

Expert
Har letat i tråden utan att finna svar, är det möjligt att ha skild avrese- och hemreseort i Europazonen? Eller kan man bara ha open jaw på destinationen?

T.ex. ARN-ORD-YYZ
YYZ- FRA-BCN
Du kan ha open jaw i Europa också.
Man behöver två st Amex voucher ifall man vill boka double open jaw. (T ex Stockholm-Hong Kong-Bangkok, Singapore-Shanghai-Köpenhamn)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen