Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

Hej, Har aldrig gjort en mileage run tidigare, reser dock lite mindre i mitt nya jobb och tror jag behöver dra ihop ca 5000 poäng utöver innan 1a Juli för att behålla EBG. Önskar självklart lägga minst tid/pengar för att få ihop dem:) Tacksam för tips!
Nu skriver du inte vilken flygplats du utgår ifrån men det enklaste är nog att flyga i Plus (Saver) via Stockholm/Köpenhamn/Oslo till en destination inom Europa men utanför Norden och Baltikum. Det ger dig 5630 poäng som Guld och brukar gå att få för 2500 SEK. Billiga destinationer brukar t.ex. vara Berlin och Bryssel vid tidig bokning.

Tack Agö, CPH passar ju fint. Skall kolla upp det får kanske ta mig en tur en helgdag i Plus. Verkar dock som att jag bara får 3750 poäng CPH GVA ToR i SAS Plus?

Last edited:
Tack Agö, CPH passar ju fint. Skall kolla upp det får kanske ta mig en tur en helgdag i Plus.
Det viktiga är att det är 4 flighter dvs startar du in Köpenhamn måste du åka via Oslo eller sthlm för att få rätt antal poäng. Sas har ju rea just nu och har du tur kostar inte plus mer än några hundra extra.

Jag planerar en milagerun till HKG helst över en helg (dvs. fram och tillbaka) men det skulle kunna funka att ta en hotellnatt också, enda kravet är att resan sker innan 31/7 då min intjäningsperiod slutar, jag är i behov av ca 15000 p.

Vilka datum är bäst ?
De datum jag för närvarande siktar in mig på är 13-14 maj.
Jag siktar även på att försöka få till plusgrade så det kan ju också vara intressant om det är lättare att få detta på helgflighter än vardagsflighter, när man kollar på Flight Upgrade Guru verkar det som att de flesta godkända bud har gått igenom på helgflighter.

MVH
Andreas

Jag planerar en milagerun till HKG helst över en helg (dvs. fram och tillbaka) men det skulle kunna funka att ta en hotellnatt också, enda kravet är att resan sker innan 31/7 då min intjäningsperiod slutar, jag är i behov av ca 15000 p.

Vilka datum är bäst ?
De datum jag för närvarande siktar in mig på är 13-14 maj.
Jag siktar även på att försöka få till plusgrade så det kan ju också vara intressant om det är lättare att få detta på helgflighter än vardagsflighter, när man kollar på Flight Upgrade Guru verkar det som att de flesta godkända bud har gått igenom på helgflighter.

MVH
Andreas
Det är nog vettigast att ta minst en hotellnatt. Man blir rätt förstörd annars. Hotell finns alltid billigt i HKG på ett eller annat sätt, så du bör sikta in dig på något datum då du hittar billigt flyg.
Det finns nog ingen logik (som går att urskilja utifrån) rörande vilka veckodagar för avgång som Plusgrade är lättast att få igenom, men det räcker ju att komma upp till Plus båda vägarna för att du ska få dina 15000 poäng, vilket inte bör vara så svårt om det är A330 (mycket större Plus-kabin än A340), vilket är det som oftast flygs till HKG.

Det är nog vettigast att ta minst en hotellnatt. Man blir rätt förstörd annars. Hotell finns alltid billigt i HKG på ett eller annat sätt, så du bör sikta in dig på något datum då du hittar billigt flyg.

Jag har tänkt samma tanke men då skulle jag gärna bo på nått hotell där jag har status och i mitt fall är det hilton och det finns väl bara ett Conrad i Hong Kong och det blir ju en rätt dyr hotellnatt i så fall.

Jag har tänkt samma tanke men då skulle jag gärna bo på nått hotell där jag har status och i mitt fall är det hilton och det finns väl bara ett Conrad i Hong Kong och det blir ju en rätt dyr hotellnatt i så fall.
Hilton Garden Inn, återigen. Runt tusenlappen brukar en natt ligga på.

Toppen