Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-for-1 gränsen 2017?

Passerade 150.000 igår. Hur lång tid brukar det ta att den läggs in i SAS system? Så att jag kan boka SAS flygningar med vouchern via sas.se.

Passerade 150.000 igår. Hur lång tid brukar det ta att den läggs in i SAS system? Så att jag kan boka SAS flygningar med vouchern via sas.se.
Någon dag på sin höjd. Tänk dock på att den bara syns om du söker roundtrip-awards för två personer. Söker du one-way eller för bara en person så syns den inte (iallafall ej på longhaul).

Fick min i dagarna. Men kommer nog försvinna igen när Amex gjort sitt med reseförsäkringen. Hur som helst inte så långt kvar och får börja jobba på nästa...

inom en vecka (förra veckan) kom både nr 1 och nr 2. Jag funderar på att betala för att sambon skall ta ut ett kort till så vi kan få ihop 2 x 2 per år ;)

Det finns ju de som hävdar att de går att få mer än 2 vouchers/kort?

har du också 2 kort/ 2 vouchers med BA också ?

Last edited:
Det finns ju de som hävdar att de går att få mer än 2 vouchers/kort?

har du också 2 kort/ 2 vouchers med BA också ?

Nej BA Entercard håller vi på att avveckla. Men min sambo har just nu "bara" ett extrakort kopplat till mitt kort, så jag funderar på om vi skall ta ut ett kort till henne också.

inom en vecka (förra veckan) kom både nr 1 och nr 2. Jag funderar på att betala för att sambon skall ta ut ett kort till så vi kan få ihop 2 x 2 per år ;)
Du kan ju ta ut ett Premium till dig själv också och ett extrakort. Beror helt och hållet på vems poäng ni vill nyttja på award-resor. Har man inte tillräckligt med poäng så är det rätt irrelevant med vouchers.

Fick min i dagarna. Men kommer nog försvinna igen när Amex gjort sitt med reseförsäkringen. Hur som helst inte så långt kvar och får börja jobba på nästa...
Hur menar du nu? Jag gjorde ett ärende med Amex reseförsäkring (Solid) och den summan dras INTE av från din spend. Pengarna betalas ut från Solid till ditt bankkonto.

Toppen