Senaste nytt

Akut hjälp från er! Sjukdom på resmål 2-4-1

Som jag tolkat villkoren ser det ut såhär :

De dagar vi båda föräldrar aktivt förlorar semesterdagar så betalar det ut för en persons "förlust" via arbetsgivaren. Den andra får ersättning av Folksam då barnet är under 12 år.

De dagar där ingen semesterdag dras för någon av oss typ nu i påsk misstänker jag att endast Folksam del är aktuell.
Har ni föräldraledigt eller semester?
 
Spännnde! Så om man har goda skäl till varför man reser i business ursprungligen så kan hela sällskapet få åka hem i C?

Jag råkade ut för för detta när jag var i USA för några år sedan. Jag hade businessklassbiljetter och fick besked att försäkringsbolaget enbart är skyldiga att ersätta med första möjliga biljett hem efter tillfrisknandet. Jag förklarade att jag hade problem med ryggen att det var därför jag bokade businessklass från första början och det köpte dom och fixade en ny businessbiljett. Annars hade jag fått åka ekonomi helt garanterat.
pänn
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Det kommer mer och mer. Ikväll mätte vi 0,5 grader högre feber än normalt, vi har givetvis fått medicinsk hjälp sedan ett par dagar tillbaka.

Problemet är som sagt att jag inte vill hamna i SOS "klor" där de skickar hem en med obekväma säten för en så pass lång flygning, vi har bokat C av många olika skäl å såvitt jag ser det kommer de inte ändra sig i den frågan (enbart baserat på vad andra skriver)
Hut går det??
 

Mathcar71

Medlem
Spännnde! Så om man har goda skäl till varför man reser i business ursprungligen så kan hela sällskapet få åka hem i C?


pänn
Jag tror att man måste stå på sig och gärna hänvisa till problem man har med att åka ekonomi! Men man vet ju inte vad dom hittar på åt de andra???
 

Johan67

Medlem
Det kommer mer och mer. Ikväll mätte vi 0,5 grader högre feber än normalt, vi har givetvis fått medicinsk hjälp sedan ett par dagar tillbaka.

Problemet är som sagt att jag inte vill hamna i SOS "klor" där de skickar hem en med obekväma säten för en så pass lång flygning, vi har bokat C av många olika skäl å såvitt jag ser det kommer de inte ändra sig i den frågan (enbart baserat på vad andra skriver)

Min erfarenhet är att de bokar det som är tillgängligt till "lägsta" pris - i mitt/vårt fall blev det C eftersom snabbaste sättet hem var KLM och då såldes inte enkla economy-biljetter så nära inpå avgång.

Jag har premium och det är inte assistansen som behövs utan snarare ersättning vid förlängd vistelse jag är ute efter dvs hur de ersätter hotell, kost osv.

Försäkringen täcker det - inga utsvävningar och spar kvitton!

Men så länge man inte talar om för försäkringsbolag A att man även har samma försäkring hos försäkringsbolag B så är det ju ingen risk.

Eftersom man oftast inte kan få ersättning för "sveda och värk" utan endast för faktiska kostnader, trots att det kanske är så att ens semester blev förstörd pga sjukdom eller skada så vill man ju naturligtvis få ut så mycket man kan.

Jag har varit med om att försäkringsbolag samkör skaderegister och då blev det till att betala tillbaka utbetalt belopp - det var inget försök till bedrägeri, utan snarare alldeles för lång handläggningstid som gjorde att det blev som det blev.

Tänk även på att originalhandlingar ibland krävs under handläggningsprocessen.
 
Last edited by a moderator:
Försäkringen täcker det - inga utsvävningar och spar kvitton!
Vi fick inget för kost, vi fick för förlängningen av hotell. Första nätterna fixade jag själv och fick tillbaka, dock inte hela (kostade 3500 per natt) utan för vad deras utvalda hotell kostade (runt 2000). Sen fixade SOS International hotell de sista nätterna.
 

pep

Medlem
Hvorfor ikke få behandling derude hvor I er og hvor symptomerne formentlig er hurtigt genkendt af lokale læger? Hvis det er hurtigt diagnosticeret kan de formentlig få hurtig og effektiv behandling med det samme?
 
Toppen