Senaste nytt

Arlanda - Managua. Biljett sökes i Business Class.

Xilan

Medlem
En släkting är bjuden på bröllop i Managua andra helgen i juli. Jag fick frågan om det fanns möjlighet att åka i business Class för under 20k. Hittar ToR till Miami för ca 18k, men frågan är om det går att haka på den sista biten till Managua också på nåt vettigt sätt?
Det går att tänka ekonomiklass det benet så länge som Atlantflygningen är i C.
Annars är ju Houston en bra knutpunkt för Latinamerika med United.
Ja, om någon har några bra idéer är det bara att skriva. Tack!
  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Managua, Nicaragua (MGA)
  • När vill/behöver du resa ut? 30 juni - 3 juli
  • När vill/behöver du komma hem? Åka hemåt 9-11 juli
  • Hur länge vill du vara borta? 7-10 dagar. Vill vara i Managua 5-8 juli och lite "kranstid" utöver det.
  • Hur många personer som skall resa? 1 person
  • I vilken kabinklass? Business. Det kan även vara intressant med Premium Economy om det blir ett riktigt fyndpris.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Gärna SAS och/eller Star Alliance (Är EBG)
  • Vad är din budget? "Siktar på ca 20 000:-"
  • Vad är det viktigaste för dig? "God komfort över Atlanten. Kan tänka mig ekonomi på kortare legs inom Latinamerika. Gärna SAS över Atlanten och i andra hand god intjäning till Eurobonus."
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej det är inget önskemål, men inte heller någon dealbreaker om det skulle bli en natt i USA exempelvis.

Kollade i ExpertFlyer och billigaste fare basis är med American och ligger på 20' + skatter så hamnar nog runt 24'

United är ca 26' + skatter. En möjlig rutt är SAS Business till Miami för 17' sedan American i ekonomi för $400

Kollade i ExpertFlyer och billigaste fare basis är med American och ligger på 20' + skatter så hamnar nog runt 24'

United är ca 26' + skatter. En möjlig rutt är SAS Business till Miami för 17' sedan American i ekonomi för $400
Ja precis. Angående sista alternativet där. Kan man köpa SAS till Miami i business och sedan American i ekonomi och få det på samma biljett?

Nja tror inte det till dessa priser men en resebyrå kan göra en bokning av det med två biljetter
Ja jag har begränsad erfarenhet av "udda" bokningar. Det jag menar är alltså, kan man få en resebyrå att göra en sådan bokning så att man är skyddad och blir ombokad på nästa SAS-flyg hemåt om exempelvis American är försenad på MGA-MIA?
Eller räknas det som två separata resor?

Ja jag har begränsad erfarenhet av "udda" bokningar. Det jag menar är alltså, kan man få en resebyrå att göra en sådan bokning så att man är skyddad och blir ombokad på nästa SAS-flyg hemåt om exempelvis American är försenad på MGA-MIA?
Eller räknas det som två separata resor?
Det går, men du kommer få ett helt annat totalpris på en sådan biljett...

Det verkar vara ok på SAS biljetten att göra en s.k. END-ON-END på den som i principen betyder att det kan gå att få allt på en biljett. Krävs nog en skicklig agent för detta.

Toppen