Senaste nytt

Möjligt att lägga in två bonuskort på olika segment i en bokning?

Canadien

Medlem
Går det på något vis eller är det att be om problem? Jag har tvingats till en longhaul där utresan är i Ekonomi (hem i Business) och skulle föredra att ha så bra möjligheter som möjligt för platsreservation samt complimentary upgrades.
ARN-EWR - här vill jag ha mitt EBD inlagt för möjlig uppgradering till Plus/Business
EWR-MEX - här vill jag ha mitt United Premier Platinum inlagt så jag åtminstone kan välja Eco comfort seat, och möjligen få en uppgradeing till First.

Bra fråga, i förväg vet jag faktiskt inte, jag hade lagt in Eurobonus och ändrat vid gate i EWR, men det finns äker någon här som har bättre trix

Jo, jag vill ju helst kreditera SAS-benets poäng till Eurobonus. Jag får testa att maila Diamondsupporten och se om det är görbart. Om jag förstått rätt så har varje ben i en bokning ett eget PNR om det är olika bolag, även om det finns ett 'master' PNR för hela bokningen. Sedan kan det ligga ett SSR för FQTV/R/U/S under respektive PNR.

Det där skulle jag inte ens försöka göra i förväg. Det enda sättet du har en rimlig chans att få krediteringen såsom du vill är nog att ändra FFP inför varje leg eller, ännu hellre, inte ha något FFP alls i bokningen och sedan retroregistrera hela klabbet. Allt annat kommer att skita sig rejält.

Och vad jag vet finns inte en PNR per bolag, snarare minst en per GDS.

Det där skulle jag inte ens försöka göra i förväg. Det enda sättet du har en rimlig chans att få krediteringen såsom du vill är nog att ändra FFP inför varje leg eller, ännu hellre, inte ha något FFP alls i bokningen och sedan retroregistrera hela klabbet. Allt annat kommer att skita sig rejält.

Och vad jag vet finns inte en PNR per bolag, snarare minst en per GDS.

Man måste våga ibland! Jag vill ju ha kvar EBD på första SAS-flighten för att kunna få CU till Plus/Business. När jag kollar bokningen ser jag åtminstone två Amadeus-PNR. En som jag fick av SAS vid bokning och United har en som jag ser när jag loggar in där. En Galileo verkar vara med också.

Toppen