SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Vaniljvodka skrev:Men så är det väl alltid i Plus/Go? Har väl inget med eventuell personalbrist att göra?Klicka för att utvidga...

Nej, det är inte standard när man reser long-haul i plus. Där ska man först bli serverad drink och tilltugg och sedan ska dryckesbeställningarna till måltiden tas. Så har det varit vid merparten av de gånger jag rest. Dessvärre har jag även vid två tillfällen varit med om att de säger att alla dryckesbeställningar ska tas samtidigt pga. att de är kort om folk.

HenrikT skrev:Nej, det är inte standard när man reser long-haul i plus. Där ska man först bli serverad drink och tilltugg och sedan ska dryckesbeställningarna till måltiden tas. Så har det varit vid merparten av de gånger jag rest. Dessvärre har jag även vid två tillfällen varit med om att de säger att alla dryckesbeställningar ska tas samtidigt pga. att de är kort om folk.Klicka för att utvidga...

Min erfarenhet i plus är tyvärr också att all dricka ska beställas tillsammans med fördrinken, oavsett bemanningsgrad. Ibland får man ett oförstående svar när man frågar vad det är för mat innan man bestämmer sig för vad man vill dricka till maten.

Premiumkänslan uteblir. Har inte varit med om det i premium eco på något annat bolag, inte ens hos norsken.

fcx skrev:Min erfarenhet i plus är tyvärr också att all dricka ska beställas tillsammans med fördrinken, oavsett bemanningsgrad. Ibland får man ett oförstående svar när man frågar vad det är för mat innan man bestämmer sig för vad man vill dricka till maten.Premiumkänslan uteblir. Har inte varit med om det i premium eco på något annat bolag, inte ens hos norsken.Klicka för att utvidga...

I plus har de alltid för mig kommit ut med dricka i samband med maten oxå..

Kimmen00 skrev:I plus har de alltid för mig kommit ut med dricka i samband med maten oxå..Klicka för att utvidga...
Ja, och de 'vanliga' sakerna, d v s röd/vitvinet samt öl brukar finnas med även på matserveringsvagnen. Avec vet jag inte eftersom jag inte brukar dricka dem i plus.

Canadien skrev:Det är väl fördrink + dryck till maten de menar med detta. Inte att man ska beställa det man tänkt konsumera 7-8h in i flighten.Klicka för att utvidga...

För tydlighet skull - det är väl fri dryck under hela Plus-resan? Även snacks?

Johan67 skrev:För tydlighet skull - det är väl fri dryck under hela Plus-resan? Även snacks?Klicka för att utvidga...
Ja, det är bara deras önskemål att beställa allt direkt. Jag beställer inte mer än det innan och till maten. Resterande intag av dryck brukar jag gå bak i galleyt och hämta.

Jonas C skrev:Det är väl standard hos SAS att beställa alla drycker samtidigt. Fick berättat av min vän som är cabin crew på SAS att det underlättar deras arbete ganska ordentligt.Klicka för att utvidga...

Ännu mer underlättas deras arbete väl om man lägger ner all form av service - oavsett kabinklass?

Så länge det blir billigare att flyga så kan jag gott leva utan deras mediokra service, hellre att man slipper all den sociala kontakten än att man stöter på någon människa som hatar sitt jobb.

Sk984 3/4.

Satt i Go, full flight, servicen var bedrövlig, slut på juicen som används för bloody Mary redan vid första raden i Go, ber de att kolla längre bak i kabinen och den danska kvinnan som stinker alkohol blir irriterad och kommer tillbaka senare och ger mig min bloody Mary, under matserveringen så får jag vagnen i benet två gånger, ingen ursäkt eller så. Förutom det så är hela serveringen ett skämt, ingen fråga om man vill ha något att dricka till maten, brickan blir mer eller mindre "kastad" på bordet och ingen säger varsågod eller så. Verkligen 0 service vilja under hela flighten. Gick back i kabinen och bad om en Sprite, kvinnan började argumentera om att jag skulle betala och att fridryck inte ingår för Diamond, jag drog upp appen och visade henne vad som gäller och inte gäller, tillsslut gav hon med sig och gav mig min Sprite, ingen ursäkt här heller. Vid lunch serveringen så fick jag vagnen i benet igen, inget ursäkta eller så.

Nej tack och hej Sas, nu får det vara nog med denna upp och ner service.

Avbokat resterande resor med Sas och ska börja flyga med LH eller ANA när jag väl besöker Japan, om jag av någon anledning ska flyga Sas så blir det att bojkotta allting som har med CPH att göra.

nih23 skrev:Sk984 3/4.Satt i Go, full flight, servicen var bedrövlig, slut på juicen som används för bloody Mary redan vid första raden i Go, ber de att kolla längre bak i kabinen och den danska kvinnan som stinker alkohol blir irriterad och kommer tillbaka senare och ger mig min bloody Mary, under matserveringen så får jag vagnen i benet två gånger, ingen ursäkt eller så. Förutom det så är hela serveringen ett skämt, ingen fråga om man vill ha något att dricka till maten, brickan blir mer eller mindre "kastad" på bordet och ingen säger varsågod eller så. Verkligen 0 service vilja under hela flighten. Gick back i kabinen och bad om en Sprite, kvinnan började argumentera om att jag skulle betala och att fridryck inte ingår för Diamond, jag drog upp appen och visade henne vad som gäller och inte gäller, tillsslut gav hon med sig och gav mig min Sprite, ingen ursäkt här heller. Vid lunch serveringen så fick jag vagnen i benet igen, inget ursäkta eller så.Nej tack och hej Sas, nu får det vara nog med denna upp och ner service.Avbokat resterande resor med Sas och ska börja flyga med LH eller ANA när jag väl besöker Japan, om jag av någon anledning ska flyga Sas så blir det att bojkotta allting som har med CPH att göra.Klicka för att utvidga...

Har du pratat med SAS i efterhand, eller lämnat dina synpunkter på något sätt?

nih23 skrev:Sk984 3/4.Satt i Go, full flight, servicen var bedrövlig, slut på juicen som används för bloody Mary redan vid första raden i Go, ber de att kolla längre bak i kabinen och den danska kvinnan som stinker alkohol blir irriterad och kommer tillbaka senare och ger mig min bloody Mary, under matserveringen så får jag vagnen i benet två gånger, ingen ursäkt eller så. Förutom det så är hela serveringen ett skämt, ingen fråga om man vill ha något att dricka till maten, brickan blir mer eller mindre "kastad" på bordet och ingen säger varsågod eller så. Verkligen 0 service vilja under hela flighten. Gick back i kabinen och bad om en Sprite, kvinnan började argumentera om att jag skulle betala och att fridryck inte ingår för Diamond, jag drog upp appen och visade henne vad som gäller och inte gäller, tillsslut gav hon med sig och gav mig min Sprite, ingen ursäkt här heller. Vid lunch serveringen så fick jag vagnen i benet igen, inget ursäkta eller så.Nej tack och hej Sas, nu får det vara nog med denna upp och ner service.Avbokat resterande resor med Sas och ska börja flyga med LH eller ANA när jag väl besöker Japan, om jag av någon anledning ska flyga Sas så blir det att bojkotta allting som har med CPH att göra.Klicka för att utvidga...
Du bör framföra synpunkterna till SAS, om flygvärdinnan stinker alkohol så är det absolut något som måste åtgärdas.

Att de inte erbjuder någon dryck i GO till maten är dock ingen nyhet, de ber alltid personer att köpa/beställa den dryck man vill dricka till maten när drickavagnen kommer ut innan matserveringen börjar. Brukar dock inte vara några problem att få någon dryck då heller men man får vänta till de kört klart matserveringen.

Att vissa crew fortfarande inte har koll på att Diamond har gratis dryck är inte annat än sorgligt.

Om du fått nog så gör du det enda rätta och röstar med fötterna och väljer något annat bolag. Det är dock bra om du framför synpunkterna till SAS också, annars blir de inte medvetna om att deras service och bemötande gör att de tappar kunder.

Oavsett om du någonsin flyger med SAS igen så gör som ovanstående säger. Rapportera. Minst sagt bedrövlig läsning. Och om flygvärdinnan luktar alkohol riskerar det flygsäkerheten och det är verkligen någon som bör tas på allvar. Både av dig och SAS. Rapportera!

Hade bonusresa bokad, avbokade den och fick tillbaka poängen. Bokade ny bonusresa och avbokade sedan samma kväll, avresa skulle ske fem dagar senare. Poängen kom inte åter, i appen låg bokningen kvar men inte visa inloggningen på hemsidan.

Skrev till chatten som lovade kontakta Eurobonus-avdelningen. Resan försvann ur appen men inga poäng åter. Kontaktar chatten idag, cirka tio dagar efter första kontakten. Mejlet med resan skrevs ut och eposten tömdes. Papperet kommer jag inte åt på två månader. Ingen hjälp alls från chatten, motvilligt ska de kontakta Eurobonus-avdelningen då jag sa att jag redan lämnat över alla bokningsuppgifter och att de kan se på historiken att poängen inte går ihop med bokningar och avbokningar. Kan förstå att det blir lite krångligt med att jag den andra gången inte kunde ge exakt alla referenser, men det är ju inte jag som har felat från första början. Och har jag det så kan de ju gärna kontakta mig och säga att det är därför poängen inte kommit åter.

Jag ringde sas kundtjänst och svaret jag fick var

Det är många som ringer just nu.

Den väntetid är 116 min.

Det är ju längre än min resa med dom.

Det är riktigt uselt för ett service bolag.

T.o.m. Aeroflot var bättre på 90-talet och dom visste inte vad service var.

Jag ringde SAS kundtjänst idag och svaret jag fick var

Det är många som vill ut och resa idag och alla våra traveller consultants är upptagna.

Din väntetid beräknas till 2 minuter.

Jag älskar mitt guldkort!

Berglund skrev:Jag ringde SAS kundtjänst idag och svaret jag fick varDet är många som vill ut och resa idag och alla våra traveller consultants är upptagna.Din väntetid beräknas till 2 minuter.Jag älskar mitt guldkort!Klicka för att utvidga...
Måste vara fel på mitt Guldkort då.

Back