Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Brukar typ alltid vara två separata köer på LHR med SAS, iaf gaterna A24-A26. Det bästa med det är att man kan gå från Lufthansaloungen precis när boarding startat, och sedan bryta kön när man kommit fram. Har dock noterat att många personer ändå ställer sig längst bak i kön, som borde ha haft prioboarding med tanke på att jag såg de i loungen innan.. Så jag kanske gör något okonventionellt? ;)
Gör själv likadant på LHR. Tycker faktiskt det fungerar lysande där. Aldrig varit några problem med prio boarding. Har dock noterade liknande fenomen att det troligen är många som har rätt till det som ställer sig i den långa busskön. Vid enstaka tillfällen har dock prio-follan varit sprängfylld med statuspax, men that's life...

Har för övrigt hört att de börjat väga statuspax i prio-follan på LHR...:p:D

Väga passagerarna?! Bagaget väger dom men inte personen eller har jag missat något nu?
Försök till lustighet från min sida. Fast med lite SAS branding skulle det nog kunna målas upp som en statusförmån. Gratis invägning innan muffinskampen i SAS plus...

Precis checkat in för morgondagens flight och på boardingkortet i appen ser jag för första gången "zone" användas. Låt oss se imorgon om mitt "A" gör någon skillnad :)

• Gilla
Reactions: ekf
Toppen