Senaste nytt

"Bästa" kreditkortet

Det som syns på nästa kreditupplysning för dig är bara din utnyttjade kredit just vid tillfället. Har du handlat för 25k på ditt kort i förra veckan så är det vad som syns på UC om någon gör en upplysning idag. Betalar du in 25k så står det 0 igen om någon gör en upplysning. Så det är "aktuell kredit" eller vad man skall kalla det som syns.

Jag har för mig att UC visar både beviljad och utnyttjad.

Jaha, det kan stämma. Jag vet iaf att banken frågade gällande min aktuella kredit och inget om max beviljad. Men kan ju hända att dom ser den ändå.

Har du ett Amex betalkort eller kreditkort? För mig som har ett "gammalt" Amex Eurobonus betalkort syns sedan några månader tillbaka aktuell skuld på en kreditupplysning. Tidigare syntes ingenting.

För kreditkort brukar både beviljad och utnyttjad kredit rapporteras.

Har du ett Amex betalkort eller kreditkort? För mig som har ett "gammalt" Amex Eurobonus betalkort syns sedan några månader tillbaka aktuell skuld på en kreditupplysning. Tidigare syntes ingenting.

För kreditkort brukar både beviljad och utnyttjad kredit rapporteras.
Den gången var det gällande ett MC kreditkort (SEB om jag inte minns fel). Så det kanske är så att det skiljer beroende på kort?

Den gången var det gällande ett MC kreditkort (SEB om jag inte minns fel). Så det kanske är så att det skiljer beroende på kort?

För alla kreditkort som jag har haft inklusive två från SEB har det alltid synts både beviljad och utnyttjad kredit. Men om det är så för alla kreditkort, det vet jag inte.

Toppen