Senaste nytt

Återbetalningar av biljetten från bokningssajten

cantona

Medlem
Hej
Har fått min resa ändrad angående flygtider och Unated godkänner återbetalningen då det avser mer än två timmar. Nu vill bokningsbolaget har 395:- för tjänsten.
Någon som har erfarenheter eller får man stå sitt kast då det säkert står i det finstilta?

Vilken resebyrå har du bokat hos så kan vi kolla.

Handlar om AOB Travel. Avser resa GOT - LAS
De skriver följande: United godkänner en återbetalning ifall ändringen är mer än 2 timmar vilket det är på hemresan.
Vi kan avboka och återbetala er enligt våra resevillkor för tidtabellsändringar och inställda flyg. Ett hanteringsarvode på 395 kr avgår för återbetalningsansökan.

Jag tycker det låter som att de har sitt på det torra. Troligen får du leva med att betala arvodet.

Är det för att det avser resan från USA eller hur går resonemanget? De nya tiderna passar mig helt enkelt inte. Sitter jag då på en biljett som jag inte har nytta av. Vet inte hur de kommer fram till beloppet då jag inte hittar det. EDIT : syns vid 23.
Resevillkor - AOB Travel

Last edited:
Är det för att det avser resan från USA eller hur går resonemanget? De nya tiderna passar mig helt enkelt inte. Sitter jag då på en biljett som jag inte har nytta av. Vet inte hur de kommer fram till beloppet då jag inte hittar det. EDIT : syns vid 23.
Resevillkor - AOB Travel
Ja, tyvärr så får du snällt gå med på att AOB tar de där 395 kr i hanteringsarvode då det står så i resevillkoren.

Nu kanske du inte hade något annat val än att boka via resebyrå, men det här faller ganska precis under vad @agehall skriver i punkt 5 i Agehall's tio budord för resenären:

"Dessutom tar resebyråer ofta avgifter för ombokningar som borde vara gratis."

Ja, tyvärr så får du snällt gå med på att AOB tar de där 395 kr i hanteringsarvode då det står så i resevillkoren.

Nu kanske du inte hade något annat val än att boka via resebyrå, men det här faller ganska precis under vad @agehall skriver i punkt 5 i Agehall's tio budord för resenären:

Inte mycket till val när det kommer till bokningarna. Får nog leva med Svarte Petter den här gången.

[/URL]:

There is no such thing a a free lunch, hur mycket ni än försöker.

Du kanske till och med ska vara glad att du får tillbaka några pengar. Konstaterade vi inte för något år sedan att det finns byråer som inte betalar något. Punkt. Har för mig att det var ett test av resebyråer som jag inte verkar hitta just nu. (Eller var det en annan sajt?)

AOB har jag oftast sett med billigast pris i listan/sökresultat men när de lägger på avgifter så blir genvägar senvägar.
Sen vill jag nog ha en större firma att ringa om jag står i USA med strul med biljetten. Då blir ju budorden mera värda.

Toppen