Senaste nytt

SAS uppgraderings förfrågan från Arlanda

Man har väl ändan bak hur man än gör... :(

Öppnar SAS upp för att uppgraderingsförfrågan sker vid första incheckningen (oavsett startdestination) gynnar man ju "alla" andra än flygplatsen därifrån planet avgår. Och gör man som nu gynnar man de passagerare som startar sin resa därifrån planet går (eller kommer mycket tidigt till flygplatsen via anslutningsflyg). Skulle man börja tillåta passagerarna att lägga in en förfrågan vid bokningstillfället (om gateuppgradering) sker ju det på beskostnad av de som bokar sent och så vidare...

Just nu finns det ju i alla fall långdistans från samtliga tre hubbar - värre blir det väl (för oss icke CPH-baserade) om SAS skulle fokusera i stort sett allt långdistansflyg till Köpenhamn.

Fick sms om att uppgradera från Go till Plus till LAX. Flyger cph - ARN - lax och kan bara göra uppgraderingen på ARN. De hälsar fint "first come first serve"

Fick sms om att uppgradera från Go till Plus till LAX. Flyger cph - ARN - lax och kan bara göra uppgraderingen på ARN. De hälsar fint "first come first serve"
Fast det de SMS:ar om är väl inte standby-uppgraderingar med poäng? Det är väl betalda uppgraderingar som ibland(?) erbjuds?

Ja, brukar väl vara så. Typ har fått där även priset står med (1999 sek plus-C tex)

Fast det de SMS:ar om är väl inte standby-uppgraderingar med poäng? Det är väl betalda uppgraderingar som ibland(?) erbjuds?
"Treat yourself on your flight to Los Angeles! Upgrade to SAS Plus with Eurobonus points or creditcard.
Please contact SAS Servicecenter after passport control at Arlanda
First come first serve.

*This offer is not valid if you have ordered a special meal and/or if you travel with infant."

Vad är skillnaden med standby-uppgradering? :)

Det där var ett nytt SMS - de jag har sett har inte nämnt poäng! Men det där låter ju onekligen som reklam för standby upgrades.

Vid incheckning fick jag Nej för 1 månad sedan så de verkar ha ändrat det också. Enligt info får de inte göra det längre. Verkar vara lite nya rutiner sedan någon månad tillbaka.

På GOT fick jag informationen att funktionen är borttagen ur deras system. Frågade aldrg om de manuellt kunde framföra uppgraderingsförfrågan, gick som tur utmärkt väl på plats på CPH.

Man har väl ändan bak hur man än gör... :(

Öppnar SAS upp för att uppgraderingsförfrågan sker vid första incheckningen (oavsett startdestination) gynnar man ju "alla" andra än flygplatsen därifrån planet avgår. Och gör man som nu gynnar man de passagerare som startar sin resa därifrån planet går (eller kommer mycket tidigt till flygplatsen via anslutningsflyg). Skulle man börja tillåta passagerarna att lägga in en förfrågan vid bokningstillfället (om gateuppgradering) sker ju det på beskostnad av de som bokar sent och så vidare...

Just nu finns det ju i alla fall långdistans från samtliga tre hubbar - värre blir det väl (för oss icke CPH-baserade) om SAS skulle fokusera i stort sett allt långdistansflyg till Köpenhamn.

Borde ju givetvis gå att sätta upp sig på en uppgraderingslista när man checkar in (oavsett flygplats). Det listan hamnar sedan hos gate-personalen som uppgraderar folk i mån av plats prioriterat efter EB-status. Rättvist, smidigt och inte så jäkla klurigt kan man tycka!

Borde ju givetvis gå att sätta upp sig på en uppgraderingslista när man checkar in (oavsett flygplats). Det listan hamnar sedan hos gate-personalen som uppgraderar folk i mån av plats prioriterat efter EB-status. Rättvist, smidigt och inte så jäkla klurigt kan man tycka!
Inte mig emot att uppgradering görs i status ordning, men jag är lite part i målet. Det skulle göra att de flesta utan status skulle få väldigt svårt att uppgradera och även silver. Vet inte om sas tjänar på det i längden.

Toppen