Senaste nytt

Tillgång till Lounge

cantona

Medlem
Hej
Undrar hur det fungerar om man köper en biljett med Lufthansa flight nummer men flyger med Air Dolomiti. Är det metall som avgör om man har tillgång till Star Alliance lounge eller vad det står för flight nummer?

Hej
Undrar hur det fungerar om man köper en biljett med Lufthansa flight nummer men flyger med Air Dolomiti. Är det metall som avgör om man har tillgång till Star Alliance lounge eller vad det står för flight nummer?

Hade samma fundering när vi flög med bolaget från München till Bolonga häromåret.

Då vill jag minnas att alla flygningar som sker på uppdrag åt Lufthansa gav Star Alliance förmåner medan Air Dolomitis "egna" flygningar inte ger förmåner.

I dagsläget verkar inte Air Dolomiti genomför några egna flygningar, alternativt så ger även dessa tillgång till lounge för Star Alliance Gold.

Air Dolomiti skrev:
Miles & More HON Circle and Senator Members, Star Alliance Members with Gold Status, business class passengers holding a boarding pass for a same-day departure on an Air Dolomiti flight enjoy free access to our Contract Lounges.

För övrigt hade vi goda erfarenheter av bolaget. Bussgate på München dock, som oftast när det gäller mindre flygplan.

Hade samma fundering när vi flög med bolaget från München till Bolonga häromåret.

Då vill jag minnas att alla flygningar som sker på uppdrag åt Lufthansa gav Star Alliance förmåner medan Air Dolomitis "egna" flygningar inte ger förmåner.

I dagsläget verkar inte Air Dolomiti genomför några egna flygningar, alternativt så ger även dessa tillgång till lounge för Star Alliance Gold.

För övrigt hade vi goda erfarenheter av bolaget. Bussgate på München dock, som oftast när det gäller mindre flygplan.

Tack. Jag är på väg till Venedig och ville kolla upp det då jag vill minnas att jag hade problem med Germanwings en gång. Blev nekad inträde till loungen trots att flighten hade LH-nummer. Orkade inte argumentera då det inte var någon lägre väntetid.

Ja @cantona , jag har samma erfarenhet som @dino_81 , när jag flög ARN-MUC-VCE och VCE-MUC-ARN kom jag in i Senatorloungen och kunde gästa som EBD/SK*G.
Bussgate blev det för oss också.

Toppen