Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Mike@GOT

Medlem
Får lov att uppgradera om jag vill, men eftersom det är bokningsklass K som gäller så blir det inte mycke poäng (K = 25% av miles) att använda för uppgradering...

Se där, då krävs det ju riktigt mycket flygande innan man kommer upp i en summa med poäng som faktiskt går att använda. Synd!
 

Glooie

Medlem
Finns ju andra sätt tjäna poäng, men jag har inte kommit riktigt dit än att jag går "all in" för att tjäna poäng till varje pris. Än... :)
 

DrKlas

Medlem
Ny här, applikationsansvarig på IT-bolaget hos en svensk lastbilstillverkare. Har ett IT-team i Bangalore och användare på våra produktionsanläggningar främst i Asien, men ska börja rulla ut i US i höst :) Har behov av 4-5 long haul flygningar/år, men håller resorna nere pga småbarn. 32 år och har Landvetter Flygplats mittemellan huset och jobbet, så det brukar vara smidigt att ta mig till flyget. Hoppas på att kunna dra upp på resandet lite om ett par år när ungarna blir lite större.
Har historiskt alltid flugit SK, men funderar på att byta till LH pga större/bättre utbud av direktflyg (framförallt BLR, men även NAR/HNA, MUC och framöver US). Känns dock surt att riskera att behöva "vaska" en del poäng hos SK som blir "svåra" att flyga upp (är bara EBB).

Lite irriterad på att min arbetsgivare har en strikt "cheapest fare only" resepolicy, och allt över Economy är bannat (även om PE är billigare än dyraste Economy), men man måste tyvärr spela efter reglerna i detta fallet...

Flyg med Lufthansa men strunta i Miles & More och fortsätt skicka in poängen till Eurobonus är mitt tips som verkar ha en liknande situation som dig. De flesta av min flygningar är med Lufthansa men det går ju att få Eurobonus Gold utan en enda SAS-flygning om man vill.
 
Ny här, applikationsansvarig på IT-bolaget hos en svensk lastbilstillverkare. Har ett IT-team i Bangalore och användare på våra produktionsanläggningar främst i Asien, men ska börja rulla ut i US i höst :) Har behov av 4-5 long haul flygningar/år, men håller resorna nere pga småbarn. 32 år och har Landvetter Flygplats mittemellan huset och jobbet, så det brukar vara smidigt att ta mig till flyget. Hoppas på att kunna dra upp på resandet lite om ett par år när ungarna blir lite större.
Har historiskt alltid flugit SK, men funderar på att byta till LH pga större/bättre utbud av direktflyg (framförallt BLR, men även NAR/HNA, MUC och framöver US). Känns dock surt att riskera att behöva "vaska" en del poäng hos SK som blir "svåra" att flyga upp (är bara EBB).

Lite irriterad på att min arbetsgivare har en strikt "cheapest fare only" resepolicy, och allt över Economy är bannat (även om PE är billigare än dyraste Economy), men man måste tyvärr spela efter reglerna i detta fallet...
Hej och välkommen. Lite nyfiken på Lufthansas direktflyg / bättre rutt till NAR (Puerto Nare Airport i Colombia) och HNA (Hanamaki Airport i Japan).
 

Buffy

Medlem
Hej alla,
Har varit medlem sedan 2014, läser massor och skriver en del.
Jobbar inom vinbranschen. Jag bytte jobb i december och på nuvarande är det tyvärr lite mindre resor än förra så just nu är jag bara EBS + matchat gold i Topbonus & LATAM Platinum.
Senaste resan var i december till Chile med LATAM, så abstinensen är svår just nu, tur att nästa resa är om en vecka. Har sex segment inbokat med SAS fram till sommaren så något EBG blir det inte i år.
Favoritflygplats är nog Frankfurt där jag var mycket förr och hängde runt i olika lounger.
 

karho

Medlem
Får lov att uppgradera om jag vill, men eftersom det är bokningsklass K som gäller så blir det inte mycke poäng (K = 25% av miles) att använda för uppgradering...

På lufthansa kan man ju ofta uppgradera med cash också om man vill, via deras hemsida, vilket ger poäng per den nya klassen. Bra värde eller inte kan man så klart ha synpunkter kring.
 
Toppen