Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Vi är två EBD som ansökt om uppgradering Plus->Business ARN-LAX och lade bud på 2100 kr. Vill minnas att det var "lite lågt" enligt visaren men med lite flyt och EBD så...

Gick nu in igen när avresan närmar sig och kollade för att höja budet med tanke på poängkampanjen och nu är minsta budet 3800 kr. Jag har inget emot att höja budet men att i princip dubbla det hade jag inte riktigt räknat med. Den nya ter sig också hög enligt databasen.

Vad säger ni - ska man ha is i magen eller öppna plånboken?

Omöjligt att svara på... Är flighten helt full så spelar det ingen roll vad ni bjuder, är den nästintill tom så spelar det heller troligen ingen roll. Jag hade haft is i magen på en dagflygning då jag ändå inte behöver lie-flat. Andra resonerar tvärtom och sover hellre i Go på nattflyg bara de får äta en sked löjrom på utresan :)

Vi är två EBD som ansökt om uppgradering Plus->Business ARN-LAX och lade bud på 2100 kr. Vill minnas att det var "lite lågt" enligt visaren men med lite flyt och EBD så...

Gick nu in igen när avresan närmar sig och kollade för att höja budet med tanke på poängkampanjen och nu är minsta budet 3800 kr. Jag har inget emot att höja budet men att i princip dubbla det hade jag inte riktigt räknat med. Den nya ter sig också hög enligt databasen.

Vad säger ni - ska man ha is i magen eller öppna plånboken?
Jag hade aldrig höjt men det är jag det.
Men jag är inte du så jag hade kollat beläggningen (det man nu kan se) och sen kanske funderat efter det.

Jag hade aldrig höjt men det är jag det.
Men jag är inte du så jag hade kollat beläggningen (det man nu kan se) och sen kanske funderat efter det.

Jag har inte Expertflyer f n men SAS vill åtminstone enligt sajten sälja åtta platser i business så helt fullt är det knappast. Tror att jag håller kvar budet...

Har en känsla (som iofs baseras på ganska dåligt underlag) att det blivit svårare att få igenom plusgrade på sista tiden. Har på kort tid blivit nekad uppgradering vid tre tillfällen på nivåer som tidigare gått igenom utan problem.

Har en känsla (som iofs baseras på ganska dåligt underlag) att det blivit svårare att få igenom plusgrade på sista tiden. Har på kort tid blivit nekad uppgradering vid tre tillfällen på nivåer som tidigare gått igenom utan problem.
Och hur har beläggningen varit då du blivit nekad? Tomma stolar eller fullt?

Själv känner jag tvärtom! Har fått igenom 9/10 minimumbud på raken nu.

2/3 på longhaul (Go -> Business)
7/7 på shorthaul (Go -> Plus)

Notering: Poängbud på Longhaul - Kontantbud på shorthaul

Notering 2: Där jag blev nekad på longhaul så fick jag igenom en gate-uppgradering

Själv känner jag tvärtom! Har fått igenom 9/10 minimumbud på raken nu.

2/3 på longhaul (Go -> Business)
7/7 på shorthaul (Go -> Plus)

Notering: Poängbud på Longhaul - Kontantbud på shorthaul

Notering 2: Där jag blev nekad på longhaul så fick jag igenom en gate-uppgradering
Kör samma strategi som dig på long/short och låg nog på 19/20 lyckade innan, därav förvåningen, men får väl skriva av det som en chimär.

Jag har sökt men inte hittat så jag lånar tråden för att ställa frågan till expertisen. Jag har en biljett med ett antal olika stops i Asien och med 2 olika flygbolag (SAS och Asiana). Enligt SAS går det inte att buda på upgrade i deras system om det inte är ett SAS biljettnummer på hela biljetten. Jag har givetvis fått två olika av resebyrån, ett för SAS-sträckorna och ett för ASIANA-sträckorna. Några tips på hur/om man kan ta sig runt detta?

Jag har sökt men inte hittat så jag lånar tråden för att ställa frågan till expertisen. Jag har en biljett med ett antal olika stops i Asien och med 2 olika flygbolag (SAS och Asiana). Enligt SAS går det inte att buda på upgrade i deras system om det inte är ett SAS biljettnummer på hela biljetten. Jag har givetvis fått två olika av resebyrån, ett för SAS-sträckorna och ett för ASIANA-sträckorna. Några tips på hur/om man kan ta sig runt detta?

Välkommen hit, @MartinHo!

Biljettnummer är inte samma sak som bokningsreferens (som man ibland kan få flera av om man reser med olika bolag). Biljettnumret ska börja med 117 om det är en SAS-biljett, vilket det alltså ej tycks vara i ditt fall.

Toppen