Senaste nytt

Vart i Ubud ska jag bo i 2 nätter?

palmen

Moderator
Kommer att vara på Bali runt påsk i år och harplanerat in 2 dagar i Ubud. Problemet är bara vart jag ska bo. Vill gärna bo lite bättre även om det är rätt ointressant med en 100 kvm villa på något hotell.

Det jag önskar är följande
Pris: Max 2000 per natt (frukost ska ingå)
Läge: Ubud, spelar ingen roll mer än så
Features: Här är väl den stora biten för mig.
  • Jag vill ha tillgång till en pool som ligger högt över marken och att man kan titta ut över risfält/skog/raviner eller vad det nu är för något.
  • Bra standard på rummen och gärna lite lyx, egen pool skadar inte
  • Möjlighet att göra någon utflykt
  • Gratis skjuts tur och retur är ett plus men inget måste
  • Möjlighet att testa yoga för nybörjare
Det hotell som jag hittat är Alila som jag blivit rekommenderad via någon sida när jag sökte samt hört bra om stället ryktesvägen. Priset för Alila är 1700 kronor natten och allt ovan ingår även 60 minuter massage.

Ubud Hotel | Official Site of Alila Ubud | Boutique Hotel
Om ni tittar på bilderna så förstår ni kanske lite vilken typ av pool jag är ute efter, tänk Marina Bay Sands i Singapore, fast inte riktigt så extremt. Vill kunna hänga på kanten och ha landskapet framför mig.

Det här kommer nog låta otroligt men sant är det.

När vi var på Bali för många år sedan så bodde vi i allt från 30kr/natt till 2000kr/natt. Ibland ingick frukost, ibland inte. Sängarna var olika hårda oavsett vilket prisklass det var.

En riktigt bra natt hade vi i Ubud, i ett litet rum i en stuga på bakgården hemma hos en dam för just 30kr/natt. Då ingick pannkaksfrukost med juice. :)

Plot: Vad man får vs pris är inte alltid att det talar för lyxresorternas fördel.

haha.... vi gjorde det och förutom att det blev punka på båten så den kollapsade i vattenfallet, instruktören ramlade ut och bröt benet, FruBrandten + väninna fick blodigel på kroppen och att vår paddelkompis ramlade ur båten så vi fick slita upp honom ur strömmen, så var det helt ok. :)

Oj oj, låter som ni fick uppleva rafting på riktigt. Jag flög i en gång, men det vara bara för dom att fiska upp mig. :D

Toppen